BEOGRAD, Ugovor sa pobjednikom na tenderu za izgradnju 110 km. sjevernog kraka Koridora 10 biće potpisan do 20. marta, kaže ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić.
“Nijedna ponuda nije bila sasvim do kraja dobra. Siguran sam da će potpisivanje ugovora biti sledeće nedelje, do 20. marta i očekujem da radovi mogu da počnu već oko 27. marta”, izjavio je Mrkonjić i izrazio očekivanje da će taj posao biti gotov u narednih godinu dana.
Na tender za izgradnju sjevernog kraka Koridora 10, od Novog Sada do Horgoša i od Subotice do Kelebije, prijavili su se domaći konzorcijum na čelu sa Preduzećem za puteve “Beograd” (Nibens grupa), hrvatsko preduzeće “Hidroelektra niskogradnja” iz Zagreba u konzorcijumu sa “Vojputem” iz Subotice, kao i preduzeće “Primorje” iz Slovenije.
Ministarstvo za infrastrukturu je prošlog mjeseca obustavilo tender, jer ponuđači nisu ispunili uslove za izbor najpovoljnije ponude prema Zakonu o javnim nabavkama.
Ministar je kazao da će završetkom izgradnje novog mosta kod Beške i obilaznice oko Novog Sada kompletna dionica Beograd – Novi Sad biti gotova do polovine 2011. godine.
Mrkonjić je izrazio nadu da će na izgradnji sjevernog kraka Koridora 10 biti angažovana domaća preduzeća, koja su prošle godine uradila ukupno 50 kilometara poluautoputa – 20 kilometara na jugu, 20 na sjeveru i 10 kilometara na obilaznici oko Beograda.
“Tu su stekla potrebna iskustva da bi mogli da rade sada zajedno gore na severu, dakle radiće više od 20.000 naših radnika iz tih preduzeća, a da ne govorim o ostaloj infrastrukturi koja će biti pored toga”, naveo je ministar dodajući da ukupna vrijednost radova iznosi oko 10 milijardi dinara.
Tender je raspisan za učešće u izgradnji 110 kilometara polu-autoputa, odnosno lijeve trake auto-puta od Novog Sada do Horgoša, i to na dionici izmedju Horgoša i 28. kilometra od granice i izmedju 38. kilometra i 98. kilometra, kao i dionici izmedju Kelebije i Subotice.
Mrkonjić je kazao da će krajem mjeseca, ili početkom aprila početi radovi na dijelu puta obilaznice oko Dimitrovgrada, odnosno 7,5 kilometara trase i sedam manjih mostova (dva lota), a da će izgradnja tunela početi u junu (treći lot).
Posao za dva lota je dobila “Alpina”, uz uvjeravanje vlasnika te kompanije da će posao biti uradjen u roku, kao i uz uvjeravanja da će izgradnja mosta kod Beške, na kojem se dosta kasni, biti završena u roku, rekao je ministar.
Ministarstvo za infrastrukturu, prema Mrkonjićevim riječima, u naredna tri mjeseca planira i trendere za dionicu izmedju Grdelice i Grabovnice, čija je ukupna vrijednost radova oko 38 miliona evra i dionicu između Neredovca i Vladičinog Hana – oko 130 miliona evra, a radovi na obe dionice trebalo bi da počnu polovinom ljeta.
Ministar je, govoreći o takozvanom Koridoru 11, najavio da će radovi na izgradnji autoputa Beograd- južni Jadran, na dionici između Uba i Lajkovca početi polovinom maja, jer je glavni projekat završen i dodao da su za taj projekat iz budžeta izdvojene dvije milijarde dinara.
“Ima puno zainteresovanih stranih kompanija za realizaciju projekta, pre svega turskih. Sa početkom radova u ovoj godini otvaramo perspektivu za ceo projekat. Autoput Beograd-Boljare-Bar, preko Čačka, mora da bude realizovan u naredne četiri godine”, zaključio je Mrkonjić. Tanjug