PRIJEDOR, Fabrika za preradu voća ”Prijedorčanka” u prošloj godini povećala je proizvodnju za 30 odsto, a zabilježila pad prodaje za deset odsto.
Izvršni direktor preduzeća Ljiljana Vukelić ocijenila je da je otkupom i preradom oko 14 000 tona voća ostvaren značajan fizički obim proizvodnje.
Ona je naglasila da u kompaniji smatraju da je ovakav obim prozvodnje moguće finansirati, kako zbog jeftinih sirovina, tako i zbog očekivanog ekonomskog oporavka.
”Prijedorčanka” oko 75 odsto proizvoda plasira na strano tržište, u zemlje bivše Jugoslavije, te u Češku i Slovačku, a u posljednje vrijeme prisutni su i na tržištu SAD i Kanade.
Kompanija je na nedavno održanom Sajmu brendova u Beogradu nagrađena za najbolju brend ideju za proizvod ”Gazdina rakija”.
”Nagradu smo dobili za najznačajniju novu ideju, odnosno našu rakiju drenju, u veoma jakoj konkurenciji stranih kompanija. Planiramo da ovu rakiju plasiramo i na tržište BiH već u aprilu. Kvalitet će biti isti, s tim da ćemo akcenat staviti na brendiranje”, najavila je Vukelićeva.
Visokokvalitetna rakija od plodova drenjine urađena je u luksuznoj, limitiranoj kolekciji od 1 482 boce.
Ona je potvrdila da je proizvodnja ovog, sada već brenda preduzeća, počela u martu 2009. godine .
U okviru brenda ”Gazdina rakija” potrošačima su na raspolaganju viljamovka, kajsijevača, šljivovica, dunjevača, klekovača, ali i rakije od zove, drenjina i maline.
Vukelićeva je naglasila da su se u kreiranju brenda oslanjali na tradiciju.
”`Prijedorčanka` u svom nasljedstvu ima dugoročnu misiju koja nalaže da se osloni na tradiciju. Graditi novo na ideologijama tradicije, nije nimalo lak zadatak, čak i kad bi zadatak bio samo da održimo kulturološke vrijednosti, a kamo li da dajemo svoj doprinos unapređenju i prilagođavanju istih modernim svjetskim dešavanjima”, rekla je Vukelićeva.