BANJALUKA, Vlasnik 48,88 odsto akcija Urbanističkog zavoda RS Jovan Vidović Zavodu nikada nije isplatio oko pet miliona maraka, kolika je ukupna vrijednost projekata koje su radnici Zavoda radili za druga preduzeća u njegovom vlasništvu u Banjoj Luci.
– Na ovaj način Vidović je izbjegao i plaćanje poreza za te usluge. Ako porez na usluge iznosi 20 odsto, koliki je zakonski postotak, Vidović je neplaćanjem projekata budžet uskratio za oko milion KM – kažu izvori iz Urbanističkog zavoda.
Načelnik Krim policije RS Gojko Vasić kaže da policija nije ta koja može da pokrene istragu o ovom slučaju, nego da istragu može da pokrene jedino Tužilaštvo.
– Prvo bi Poreska uprava RS ili Služba revizije trebalo da utvrdi da li je stvarno takvih propusta bilo. Na osnovu toga tužilaštvo i policija kreću u kriminalističku obradu – kaže Vasić.
– Utaju poreza trebalo bi da radi Poreska uprava i jedino je njen nalaz u sudu relevantan – dodaje on.
“Glas Srpske” danas objavljuje drugi dio spiska projekata koje je Urbanistički zavod RS besplatno radio za firme Jovana Vidovića u Banjoj Luci:
76. Hidrotehnički i arhitektonski Projekat za izvođenje poslovnog objekta Fabrike betona u Zalužanima, cijena oko 40.000 KM
77. Izgradnja stambeno-poslovnog objekta servisi, kozmetički salon na Bulevaru srpske vojske, urbanistički uslovi, cijena oko 9.000 KM
78. Izgradnja Staračkog doma u naselju Cvjećar, urbanistički uslovi, cijena oko 6.000 KM
79. Nadzori nad izgradnjom upravne zgrade u Zalužanima, cijena oko 10.000 KM
80. Izgradnja saobraćajnica sa kompletnom infrastrukturom u naselju Cvjećar, urbanistički uslovi, cijena oko 15.000 KM
81. Termoenergetski projekat za izvođenje saobraćajnica u naselju Cvjećar, cijena oko 10.000 KM
82. Postavljanje reklamnih panoa u ulici Milana Kranovića, urbanistički uslovi, cijena oko 2.000 KM
83. Legalizacija poslovnog objekta u ulici od Zmijanja Rajka broj 4, urbanistički uslovi, cijena oko 3.000 KM
84. Građevinski projekat za izvođenje saobraćajnice u naselju Cvjećar, cijena oko 10.000 KM
85. Hidrotehnički projekat spoljašnjeg uređenja stambeno-poslovnog objekta u ulici Aleja Svetog Save u Banjoj Luci, cijena oko 5.000 KM
86. Nadzori nad izgradnjom stambeno-poslovnog objekta lamele 1 i 2 u ulici Ilije Garašanina, cijena oko 450.000 KM
87. Izgradnja parking prostora u ulici Prote Nikole Kostića, urbanistički uslovi, cijena oko 4.000 KM
88. Fazna izgradnja poslovnog centra u ulici Jukića u Banjoj Luci, urbanistički uslovi, cijena oko 10.000 KM
89. Izgradnja stambenog objekta u ulici Ilije Garašanina, urbanistički uslovi, cijena oko 9.000 KM
90. Izgradnja sve četiri faze stambeno-poslovnog kompleksa na parceli k.č. 579, 577 i 576 k.o. u ulici Majke Jugovića, urbanistički uslovi, cijena oko 35.000 KM
91. Hidrotehnički projekat za izvođenje poslovnog objekta Servis “Volksvagen”, cijena oko 12.000 KM
92. Termoenergetski projekat za izvođenje spoljašnjeg uređenja za stambeno-poslovne objekte u ulici Majke Jugovića, cijena oko 4.500 KM
93. Legalizacija i izgradnja poslovnog objekta u ulici Prote Nikole Kostića, urbanistički uslovi, cijena oko 8.000 KM
94. Nadzori nad izgradnjom Audi centra na Bulevaru Petra Bojovića, cijena oko 20.000 KM
95. Izgradnja i legalizacija poslovnog objekta za tehnički pregled u ulici Prote Nikole Kostića, urbanistički uslovi, cijena oko 9.000 KM
96. Elektroenergetski projekat izvođenja poslovnog objekta salona automobila AUDI u ulici Milana Kranovića, cijena oko 5.000 KM
97. Prva faza realizacije za izgradnju stambeno-poslovnog objekta u ulici Kralja Alfonsa, urbanistički uslovi, cijena oko 15.000 KM
98. Nadzori nad izgradnjom stambeno-poslovnog objekta lamele 5 i 6 u ulici Majke Jugovića, cijena oko 150.000 KM
99. Arhitektonski projekat, dokumentacija za izvođenje stambeno-poslovnog objekta u ulici Ilije Garašanina, cijena oko 100.000 KM
100. Elektroenergetski projekat za izvođenje poslovnog objekta na uglu ulica Jukića i Jevrejske, cijena oko 20.000 KM
101. Statički proračun i izvođački projekat stambeno-poslovnog objekta u ulici Ilije Garašanina, plan armature temelja, cijena oko 10.000 KM
102. Elektroenergetski projekat za izvođenje distributivne BTS 10 (20)/0,4 kV, 630 kVA u ulici Ilije Garašanina, cijena oko 10.000 KM
103. Kompletna projektna dokumentacija izvedenog stanja privremenog poslovnog objekta – fabrike PVC stolarije, cijena oko 80.000 KM
104. Arhitektonski projekat lamela 5 za izvođenje stambeno-poslovnog objekta u ulici Majke Jugovića, cijena oko 60.000 KM
105. Elektroenergetski projekat Poslovnog objekta Auto-servis “Volksvagen” u Banjoj Luci, cijena oko 15.000 KM
106. Hidrotehnički projekat izvedenog stanja stambenog objekta u ulici Koste Jarića na k.č. 1404/20, cijena oko 1.500 KM
107. Izgradnja – legalizacija poslovnog objekta na k.č. 359/2, 353/10, 353/12, 353/1, 353/8, 353/9, 353/11, 352/4, i dijelu k.p. 359/1, 352/1, 352/6 urbanistički uslovi, cijena oko 9.000 KM
108. Kompletna projektna dokumentacija za izvođenje lamele 7 i 8 spoljašnjeg uređenja kompleksa u ulici Majke Jugovića u Banjoj Luci, cijena oko 10.000 KM
109. Termoenergetski projekat spoljašnjeg uređenja stambeno-poslovnog objekta u Aleji Svetog Save, k.č. 1636/5, cijena oko 7.000 KM
110. Legalizacija izvedenih radova na proširenju poslovnog prostora u lamelama 2, 3 i 4 u ulici Majke Jugovića, urbanistički uslovi, cijena oko 9.000 KM
111. Druga faza izgradnje poslovnog centra u ulici Ivana Jukića, urbanistički uslovi, cijena oko 15.000 KM
112. Hidrotehnički projekat za izvođenje poslovnog objekta na uglu ulica Jevrejska i Jukića, cijena oko 20.000 KM
113. Izgradnja poslovno-stambenog objekta u ulici Ilije Garašanina, urbanistički uslovi, cijena oko 12.000 KM
114. Izgradnja privremenih objekata na k.č. 14/1 i 13/1 k.o. Vujinovići, urbanistički uslovi, cijena oko 7.000 KM
115. Nadzori nad izgradnjom servisa u Zalužanima, cijena oko 65.000 KM
116. Kompletna projektna dokumentacija za izvođenje poslovnog objekta – Auto-servisa u Budžaku, cijena oko 75.000 KM
117. Statički i arhitektonski projekti za izvođenje lamela 3 i 4 stambeno-poslovnog objekta u ulici Majke Jugovića, cijena oko 120.000 KM
118. Arhitektonski projekat za izvođenje dječijeg vrtića u ulici od Zmijanja Rajka, cijena oko 25.000 KM
119. Kompletna projektna dokumentacija za stambeno-poslovni objekat na k.č. 1636/5 u Aleji Svetog Save, cijena oko 100.000 KM
120. Izgradnja stambeno-poslovnog objekta na Bulevaru srpske vojske, urbanistički uslovi, cijena oko 15.000 KM
121. Termoenergetski projekat za izvođenje stambeno-poslovnog objekta na Bulevaru srpske vojske, cijena oko 38.000 KM
122. Hidrotehnički projekat za izvođenje poslovnog objekta salona automobila “Audi” u ulici Milana Kranovića, cijena oko 6.500 KM
123. Hidrotehnički projekat za izvođenje spoljnog uređenja kompleksa u ulici Majke Jugovića, cijena oko 10.000 KM
124. Građevinski projekat spoljnog uređenja stambeno-poslovnog objekta “22. decembar” u Banjoj Luci, cijena oko 10.000 KM
125. Hidrotehnički projekat za izvođenje poslovnog objekta na uglu ulica Jukića i Jevrejske, cijena oko 15.000 KM
126. Izgradnja poslovno-stambenog objekta u ulici Kralja Alfonsa 13, urbanistički uslovi, cijena oko 12.000 KM
127. Arhitektonski projekat za izvođenje poslovnog objekta na uglu ul. Jukića i Jevrejske, cijena oko 85.000 KM
128. Termoenergetski projekat za vrelovodni priključak objekta na uglu ulica Jukića i Jevrejske u Banjoj Luci, cijena oko 18.000 KM
129. Kompletna projektna dokumentacija lamela 1 i 2 stambeno-poslovnog objekta u ulici Majke Jugovića, cijena oko 100.000 KM
130. Kompletna projektna dokumentacija za stambeni objekat u ulici Ilije Garašanina, izmjene i dopune, cijena oko 45.000 KM
131. Kompletna projektna dokumentacija za izvođenje autoservisa “Volksvagen”, cijena oko 45.000 KM
132. Termoenergetski projekat izvedenog stanja stambeno-poslovnog objekta u ulici Ilije Garašanina, cijena oko 45.000 KM
133. Izgradnja objekta i legalizacija u ulici Prote Nikole Kostića, urbanistički uslovi, cijena oko 6.000 KM
134. Projektna dokumentacija za reklamne panoe u ulici Milana Kranovića, cijena oko 2.500 KM
135. Hidrotehnički projekat stambenog objekta u ulici Koste Jarića na k.č. 1404/20 u Banjoj Luci, cijena oko 2.700 KM
136. Kompletna projektna dokumentacija poslovnog objekta “Volksvagen” u Banjoj Luci, u ulici Prote Nikole Kostića, cijena oko 45.000 KM
137. Izgradnja poslovnog objekta u Jevrejskoj ulici urbanistički uslovi, cijena oko 6.000 KM
138. Hidrotehnički projekat lamela 7 i 8 za izvođenje stambeno-poslovnog objekta u ulici Majke Jugovića, cijena oko 20.000 KM
139. Izgradnja poslovnog objekta na k.č. 528/8 u Zalužanima urbanistički uslovi, cijena oko 5.000 KM
140. Izgradnja poslovnog objekta u Jevrejskoj ulici, urbanistički uslovi, cijena oko 8.000 KM
141. Hidrotehnički projekat za izvođenje poslovnog objekta u Zalužanima, na k.č. 525/8, cijena oko 4.500 KM
142. Elektroenergetski projekat za izvođenje tvornice betona na k.č. 5261/1 k.o. Zalužani, Banja Luka, cijena oko 20.000 KM
143. Termoenergetski projekat izvedenog stanja stambenog objekta u ulici Koste Jarića na k.č. 1404/20 u Banjoj Luci, cijena oko 2.500 KM
144. Izgradnja servisa i kozmetičkog salona (stambeno-poslovnog) objekta na Bulevaru srpske vojske, urbanistički uslovi, cijena oko 9.000 KM
145. Izgradnja stambenog bloka 5 u Vrbanji, urbanistički uslovi, cijena oko 20.000 KM
146. Termoenergetski projekat za izvođenje poslovnog salona automobila “Audi” u ulici Milana Kranovića u Banja Luci, cijena oko 7.000 KM
147. Arhitektonski projekat stambenog objekta u ulici Koste Jarića na k.č. 1404/20 u Banjoj Luci, cijena oko 4.000 KM
148. Izgradnja stambenog bloka 7 u Vrbanji, urbanistički uslovi, cijena oko 15.000 KM
149. Izgradnja vrtića u naselju Cvjećar, urbanistički uslovi, cijena oko 6.000 KM
150. Izgradnja saobraćajnica sa kompletnom infrastrukturom u naselju Cvjećar, urbanistički uslovi, cijena oko 15.000 KM
151. Građevinski projekat spoljnog uređenja stambeno-poslovnog objekta u Aleji Svetog Save u Banjoj Luci, cijena oko 10.000 KM
152. Legalizacija izgrađenog stambeno-poslovnog objekta u ulici Majke Jugovića, urbanistički uslovi, cijena oko 4.000 KM
153. Hidrotehnički projekat za izvođenje objekta – podzemne garaže u ulici Majke Jugovića, cijena oko 6.000 KM
154. Hidrotehnički projekat za izvođenje stambeno-poslovnog objekta na Bulevaru srpske vojske, cijena oko 16.000 KM
155. Promjena namjene stambenog u poslovni prostor objekta u ulici Svetog Save, Banja Luka, urbanistički uslovi, cijena oko 4.000 KM
156. Termoenergetski projekat za izvođenje spoljnog uređenja stambeno-poslovnog kompleksa u ulici Majke Jugovića, cijena oko 15.000 KM
157. Legalizacija izvedenog poslovnog objekta salona “Audi” u Banjoj Luci, urbanistički uslovi, cijena oko 12.000 KM
158. Kompletna projektna dokumentacija za legalizaciju stambeno-poslovnog objekta u ulici Srpskih ustanika u Banjoj Luci, cijena oko 5.000 KM
159. Kompletna projektna dokumentacija za izvođenje poslovnog objekta auto-servisa i salona “Škoda”, cijena oko 85.000 KM
160. Hidrotehnički projekat izvedenog stanja stambeno-poslovnog objekta u Aleji Svetog Save, cijena oko 5.000 KM
161. Izgradnja benzinske stanice u ulici Rade Radića u Banjoj Luci urbanistički uslovi, cijena oko 9.000 KM
162. Izgradnja poslovno-stambenog objekta bloka 8 u naselju Cvjećar u Banjoj Luci, urbanistički uslovi, cijena oko 7.000 KM
163. Izgradnja stambenog bloka naselja Cvjećar u Banjoj Luci (broj 1), urbanistički uslovi, cijena oko 12.000 KM
164. Hidrotehnički projekat za izvođenje saobraćajnica u naselju Cvjećar, Vrbanja, cijena oko 9.500 KM
165. Građevinski projekat za izvođenje spoljnog uređenja poslovnog objekta betonare u Zalužanima, cijena oko 10.000 KM
166. Izgradnja stambeno-poslovnog objekta na parceli k.č. 1636/5 u Aleji Svetog Save, urbanistički uslovi, cijena oko 9.000 KM
167. Kompletna projektna dokumentacija za izvođenje poslovnog objekta u ulici Srpskih ustanika, cijena oko 5.000 KM
168. Izgradnja benzinske pumpe u Dervišima, urbanistički uslovi, cijena oko 9.000 KM
169. Termoenergetski projekat legalizacije stambeno-poslovnog objekta u ulici Svetog Save, k.o. Banja Luka 6, cijena oko 10.000 KM
170. Termoenergetski projekat i arhitektonska faza za izvođenje i legalizaciju stambeno-poslovnog objekta u ulici Srpskih ustanika na k.č. 2081/1, cijena oko 6.000 KM
171. Kompletna projektna dokumentacija za izvođenje podzemne garaže u ulici Majke Jugovića, cijena oko 7.000 KM
171. Hidrotehnički projekat za uređenje tvornice betona u Zalužanima cijena, oko 6.000 KM
173. Termoenergetski projekat legalizacija poslovnog objekta u ulici od Zmijanja Rajka, cijena oko 3.000 KM
174. Hidrotehnički projekat za legalizaciju stambenog objekta u ulici Srpskih ustanika na k.č. 2081/1 k.o. Banja Luka, cijena oko 2.500 KM.
Ukupna vrijednost poslova koje je Urbanistički zavod besplatno radio za Vidovića iznosi oko pet miliona maraka.
Vlada RS dugo već pokušava da Zavod, koji je od strateškog interesa za RS, vrati u vlasništvo. Tako je zadužila nadležnu komisiju da od Ekonomskog instituta u Banjoj Luci zatraži dopunski izvještaj o procjeni vrijednosti kapitala u Urbanističkom zavodu.
Vidović je Vladi uputio pismo namjere za prodaju paketa akcija preduzeća u kojem je obavještava da posjeduje 1.037.892 akcije koje prodaje po cijeni od 2,91 marku, što ukupno iznosi 3.020.265,72 marke, te da se transakcija izvrši blok poslom ili drugim načinom prodaje.
Vidović
Ključni momenat kojim je dozvoljeno da jedan privatnik preuzme vodeću ulogu u rukovođenju Urbanističkim zavodom Republike Srpske desio se na sjednici Skupštine akcionara 31. marta 2003. godine, kada je donesena odluka o dokapitalizaciji preduzeća.
Dokapitalizacijom, unaprijed dogovorenom s Jovanom Vidovićem putem zatvorene ponude druge emisije 500.000 akcija, banjolučki biznismen je svoj udio u Urbanističkom zavodu RS povećao sa 21,92 odsto na 40,3 odsto akcija.
Takvu odluku je, između ostalih akcionara, podržao i predstavnik banjolučke Gradske uprave, načelnik Odjeljenja za stambene i komunalne poslove Budimir Balaban, koji je zastupao 23,7 odsto kapitala.
Vidović je putem javne ponude za preuzimanje zaključene 20. septembra 2006. godine s pojedinim malim akcionarima svoj udio u Urbanističkom zavodu RS dodatno povećao na 48,88 odsto. Glas Srpske
Vezani tekst: Na projekte rađene za njegove firme Vidović nije platio pet miliona KM
12 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
“Ako porez na usluge iznosi 20 odsto, koliki je zakonski postotak…” Mislim da je ovdje u pitanju greška, jer prema Zakonu o PDV-u u BiH je jedinstvena stop od 17% bez obzira da li je u pitanju usluga ili trgobvački RUC. Bez obzira na grešku očito se radi o velikoj utaji poreza. Ovdje se radi o mnogo većoj cifri od milion KM jer dnevne kamate na neplaćeni PDV su ogromne a radi se o vremenski dugom periodu. Poreskoj upravi i tužilaštvu su dovoljni natpisi u dnevnim novinama pa da krenu u postupak kontrole.
Nije ni čudo što nam je ovako kako je. Godinama je URBZ za Vidovića radio besplatno, svi u URBZ su znali za to, ali niko nije smio da pisne.. Možda su se bojali da ne odlete u vazduh kao jedan…
Ali to ćutanje i “čuvanje” posla i glave ih je koštalo da su sad tu gdje jesu. Sad kad je URBZ na rubu stečaja, kad se otpuštaju radnici i kad je voda došla do grla, onda se izvlače spiskovi nenaplaćenih poslova i utajenih poreza.. Gdje su do sada bili?
Sad će Jovo reći, kad je tata mogao dati kredit sinu studentu od 3 mil KM, može valjda toliko dati i da spasi nekoliko radnih mjesta u URBZ. Da ga više srce ne boli zbog otpuštanja…
Urbanisticko planiranje sputava covjekov slobodni duh u gradnji i odabiru lokacije.
pa neznam akcionar zasto pitas radnike za te propuste u neplacanju od strane jove vidovica .a zasto bi to i radili radnici gdje su nam inspekcijski organi,poreska uprava,tuzilastvo.formirajte jos agenciju za maglu i nju ce jovo rastjerati i potkupiti.sad ce njega i mile dodik braniti covjek hrani 630 porodica u ovoj ekonomskoj krizi a kad i mazne koji milion od drzave i nije strasno,tako je branio i stankovica covjek uzdrzava 3000 porodica,a pitajte te iste kad su dobili platu a slobo na stotine miliona dobija iz budzeta koji pune svi gradjani rs.pate se ljudi treba ih pomoci a jos ih i glava boli,da nekazem sta ih boli za radnicima bilo bi previse prosto ovo je ipak sjajan portal.
Koliko mi je poznato, radnici su se organizovali u sindikat tek kad im je voda došla preko glave. Kažu da im je krenulo “nizbrdo” otkad je došao Bijelić, a dok je “bio” Jovo, imali su platu… Ovaj spisak to demantuje.
E pa sad se ja pitam odakle je mogao doći ovaj spisak neplaćenih usluga prema Jovinim firmama ako nije iz samog URBZ?
Jedina “krivica” radnika je ćutanje dok ih pljačkaju. Zašto nisu ranije “alarmirali” i inspekciju i medije i poresku i tužilaštvo? Vidjeli su šta se radi i čemu to vodi, ali su se bojali tražiti svoja prava. Sad kad su ostali bez hljeba, tek sad imaju hrabrosti.
Naravno da su oni najmanje krivi u cijeloj priči. Ali ako se sami ne bore, niko se za njih boriti neće. I to je ista priča u svim firmama, ne samo u URBZ.
fghf
re: Rile (March 2nd, 2010 09:22am)
Ako se spominje poreska stopa od 20% onda je taj dug nastao prije uvodjenja poreza na dodatu vrijednost(17%), tj prije tri godine i vise, sto znaci da ce svi duznici moci platiti dug putem obveznica i to bez kamata.
NERAZUMIJEM, nije Vidivic direktor u Urbanistickom zavodu, pa direktor je odgovoran za zakonit rad preduzeca, kako za pozitivan tako i negativan. Ako mu nisu fakturisali cija je to krivica. Pa vi svi mjesate babe i zabe, ovo je matematicki jednostavno a zakonski cisto ono sto se fakturise to se mora i platiti ako nije fakturisano onda je steta napravljena od strane rukovodilaca u URBANISTICKOM ZAVODU. Cudim se Vasim neukim komentarima ovoliko onoliko,…. Ako nesto nije faktursiano onda su osteceni i sitni akcionari i drzava a neko mora odgovarati, tu imate UPRAVLJACKU strukturu (upravu preduzca i NADZORNIODBOR kao i direktroe koji su zakoniti zastupnici u preduzecu) Pa sada malo prst na celo i zapitajte se????? Naravno da je ovdje elemenata za pravosudne organe, prvo za krimi. inspekciju, poresku inspekciju, i onda prijave idu na osnovu elemenata koji se pronadju u reviziji poslovanja preduzeca i radnim nalozima za aktivnosti koje su izvrsene a nisu placene. E sada malim akcionarima mora da se objasni kako su ostali bez kapitala kojim kriminalnim aktivnostima po cijem nalogu i ko je odgovoran za to. Tada organi pokrecu prijavu za nezakonito vodjenj i poslovanje Urbanistickog Zavoda. Ovdje je ocigledno da nije samo Vidovic taj koji nije platio Zavodu, zapretpostaviti je da toga ima mnogo vise i da je vrijeme da se sve stavi na cistac i pokaze javnosti sta se to tamo i za koga radilo ovih godina, a svi akteri u koji su odgovorni i krivi, naravno ako se dokaze, onda protiv njih moramju organi inspekcije i krimi policije za utaju poreza i pranje novca da pokrenu zakonom predvidjene tuzbe prvenstveno za utaju poreza prema drzavi i onda za svjesno nanosenje stete kako vlasnicima tako i zaposlenima. Ovdje se povlaci odgovornost direktora prethodnih, Miroslava Vujatovica, Nedje Roljica, Bjelice Dalibora i Borislava Bjelica , uz njih tu su članovi uprave i nadzornog odbora koji su naravno saucesnici u ovome djelu.
Na potezu su organigonjnja pa da vidimo imaju li snage da se utvrdi cinjenicno stanje i prezentiraju korektni podaci javnosti i ostecenim AKCIONARIMA od strane UPRAVE URBANISTICKOG ZAVODA.
Ima tu jos povezanih firmi kao sto je Milosimpex
tj Arezina i njegova zgrada
i tu ima sta se provjeri samo to u ovoj drzavi nema ko/ niti hoce
@Robert
Tačno je da je Uprava na čelu sa direktorom odgovorna za zakonitost poslovanja preduzeća. Upravu imenuje Upravni odbor kojeg postavlja većinski VLASNIK preduzeća. Savršeno je jasno da je gazda (kako Jovu zovu u URBZ) praktično naredio Upravi i direktoru da ne pošalju fakture njegovim privatnim firmama, čime je oštećen URBZ, njegovi radnici i svi akcionari osim Jove. Naravno da Uprava nosi svoj dio odgovornosti, ali to ne znači da je Jovo nevin. Naprotiv… I ja se nadam da će nadležni organi koji su ušli u URBZ dobro odraditi svoj dio posla.
@Revizor
Poreski dug nastao do kraja 2007, pri čemu bi bile oproštene kamate, se mogao platiti obveznicama unutrašnjeg duga samo do kraja 2009. I sada je moguće dug nastao do kraja 2007 platiti tim obveznicama, ali se sada i kamata mora platiti. Obzirom na cijenu obveznica na berzi, to se još uvijek dužnicima isplati.
@Robert
ti si potpuno u pravu jadni Jovo nije nista kriv. Bjela je sam odlucio da ne naplacuje Jovi. Cudi me kako to da nije odlucio da i meni ne naplati projektnu dokumentaciju, ah zaboravio sam da ja nisam vecinski akcionar u URBZ.
Kod nas je problem sto vecina i dalje smatra da su direktori ti koji upravljaju poslovanjem preduzeca (tako bi po zakonu trebalo biti), a u stvari su puki izvrsioci zelja vlasnika i ako misle zadrzati poziciju najbolje im je da sagnu glavu i slusaju gazdu. Nisu tu krivi samo direktori i gazde, vec sam sistem koji ne funkcionise, jer sta bi bilo da je Bijela odbio da provede odluku gazde, letio bi na ulicu i dosao bi neko ko je spreman da slusa.
Ja licno znam za slucaj kada je direktor odbio da provede protuzakonitun odluku Upravnog odbora, pozivajuci se na zakon, pa je dobio otkaz i krivicnu prijavu i sada hoda po sudovima i dokazuje kako nije kriv. Halo!!!
Pogresna je postavka konstatacija komentara da se radnici trebaju boriti.Drzava treba da vodi racuna o desavanju u samome drustvu.Ako se vi borite sa nekim,onda treba znati da su u pitanju neprijateljski tabori i pojave u drustvu.Dokle neko misli da narod “treba” da vodi specijalni rat protiv devijantnih pojava u sistemu ako ih ima,i to svih vrsta.U demokratski uredjenom drustvu gdje se postuju osnovna ljudska prava po svim medjunarodnim konvencijama,nebi trebalo u opste voditi nikakve”sukobe”protiv nadredjenih,jer radnici nisu neprijatelji.Na tom zajednickom principu medjusobnog postovanja svih faktora u drzavi cjelokupni napreak bi bio izuzetno uspjesan.