LJUBLJANA, Uprkos izuzetno složenim privrednim okolnostima i uslovima poslovanja, Grupa Mercator je u 2009. godini realizovala 2.643.315 hiljada evra čistog prihoda od prodaje, saopšteno je danas na konferenciji Poslovnog sistema Mercator d.d. koja je održana u Ljubljani.
Na pres konferenciji je istaknuto da to predstavlja rast od 0,6 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, te da su se, uzimajući u obzir promjene kurseva, u poređenju sa prethodnom godinom, prihodi Grupe Mercator u 2009. godinu umanjili za 2,4 odsto uglavnom zbog deprecijacije srpskog dinara.
Mercator je u 2009. godini sprovodio razvojne i investicione aktivnosti u skladu sa planom. Grupa je investirala 159,2 miliona EUR prevashodno u razvoj maloprodajne mreže. Otvaranjem hipermarketa u Staroj Zagori Mercator je oktobra 2009. godine stupio na tržište Bugarske, a otvaranjem hipermarketa i Intersporta u Tirani decembra 2009. prisutan je i na tržištu Albanije.
Na konferenciji je naglašeno , da je Grupa Mercator 2009. godine svojim poslovanjem ostvarila stabilne novčane tokove, što stvara uslove za njenu finansijsku moć i razvojne sposobnosti.
U 2009. godini je Grupa Mercator realizovala 190.619 hiljada EUR bruto novčanog toka od poslovanja pre zakupnina (EBITDAR), što uz uvažavanje stalnih kurseva predstavlja smanjenje od 0,8% u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
U 2009. godini Grupa Mercator je ostvarila 21,1 miliona EUR neto dobiti, što je 48,2% manje u odnosu na 2008. godinu, a to je posljedica otežanih privrednih odnosa i investicija u još povoljniju ponudu za potrošače, a sa druge strane je na niži poslovni ishod uticao i manji opseg vanrednih prihoda u poređenju sa prethodnom godinom.
Što se tiče uslova poslovanja poslovna godina 2009. bila je izuzetno složena, obzirom da nju karakteriše negativan privredni rast, kreditni grč i ostali uticaji globalne finansijske krize. Na svim tržištima je dostignuti nivo privredne aktivnosti bio bitno manji od očekivanog, što se značajno odrazilo i na smanjenje obima i na promjene stukture potrošačke potražnje.
Makroekonomski položaj brojnih zemalja zapadnog Balkana bio je i ostaje i dalje težak, isto tako i platna nedisciplina predstavlja značajan rizik, što je posljedica smanjenog obima kreditiranja preduzeća i stanovništva. Pored toga, u Srbiji je došlo do značajne deprecijacije lokalne valute, prosječna stopa deprecijacije je porasla u odnosu na EUR za 15,6% u 2009. godini u poređenju sa 2008. godinom.
Poslovanje na svim tržištima djelovanja Grupe Mercator u 2009. godini karakterišu intenzivne marketing aktivnosti sa ciljem da se obezbijedi povoljna ponuda za potrošače i da se sačuva njihova odanost.
Na svim tržištima Grupa Mercator je je kroz brojne aktivnosti obezbijedila povoljne cijene, te istovremeno na svim tržištima intenzivno razvijala ponudu proizvoda svog brenda, pošto se time nudi najbolji odnos između kvaliteta i cijene proizvoda. Od ključnog značaja za očuvanje odanosti potrošača jeste sistem Mercator Pika, kojeg uslijed ponuđenih pogodnosti potrošači koriste još intenzivnije u 2009. godini.
Grupa Mercator zaključno sa 31. decembrom 2009. godine biljleži 21.404 zaposlenih, približno 40 odsto istih na stranim tržištima.
Na konferenciji je naglašeno da u 2010. godini Grupa Mercator planira prihode od prodaje u visini 2,75 mlrd EUR i istaknuto da na planirani rast prihoda utiču ekonomske prilike, promjene u potrošnji i manji obim investicija, te da se u 2010. ne predviđa bitna promijena deviznih kurseva.
U 2010. godini Grupa Mercator planira bruto novčani tok od poslovanja prije zakupnina (EBITDAR) u visini 202,6 miliona EUR. Planirani rast bruto novčanih tokova jeste prije svega posljedica planiranih aktivnosti poslovne racionalizacije, korištenje ekonomije obima na svim tržištima gdje poslujemo kao i razvojnih i investicionih aktivnosti.
U 2010. godini Grupa Mercator planira 21,9 miliona EUR neto dobiti. Kao i u 2009. godini tako i za 2010. godinu poslovni rezultat biće pod pritiskom složenih ekonomskih prilika, promjena u obimu i strukturi potrošnje kao i obimnih investicija u povoljnu ponudu za potrošače.
Sveukupne investicije Grupe Mercator u 2010. godini planirane su u visini od 120 miliona EUR, što jeste u granicama sopstvenih izvora finansiranja, tako da se u skladu sa planom finansijski neto dug Grupe neće povećati tokom 2010. godine.
Do kraja 2010. godine broj zaposlenih u Grupi Mercator biće 22.167, od tog broja već skoro 42 odsto biće zaposleni na tržištima van Slovenije.
Uzimajući u obzir očekivane vanredno teške uslove privređivanja i poslovne i finansijske rizike Uprava Društva ocijenila je danas u Ljubljani da je privredni plan za 2010. godinu veoma ambiciozan i da predstavlja nastavak planiranih strateških usmjerenja Grupe Mercator.
Na konferenciji za novinare učestvovali su Žiga Debeljak, predsjednik Uprave Poslovnog sistema Mercator d.d., mr. Mateja Jesenek, članica Uprave za strateški marketing i nabavu, mr. Vera Aljančič Falež, članica Uprave za strateški razvoj kadrova i organizacije, mr. Melita Kolbezen, pomoćnica predsjednika Uprave za strateške finansije i informatiku , gosp. Peter Zavrl, član Uprave Mercator trgovine Slovenije , mr. Stanka Čurović, pomoćnica predsjednika Uprave za trgovine jugoistočne Evrope
i gosp. Stanislav Brodnjak, pomoćnik predsjednika Uprave za razvoj i upravljanje nekretninama.