PRIBOJ, Pribojska fabrika FAP je zatražila da dvije godine bude oslobođena primjene odluke o obaveznoj ugradnji motora sa “euro 5” standardima. U protivnom, navode u toj kompaniji, dovela bi se u pitanje realizacija dogovora sa kineskim partnerom “Dong Feng” koji bi trebalo da u ovoj i narednim godinama preporodi zamrlu proizvodnju kamiona u Priboju.
Naime, kineski partner FAP-a nema motore sa “euro 5” standardima, a od oktobra prošle godine u Srbiji je obavezna ugradnja tih motora. Mirko Stojović, generalni direktor FAP-a, kaže da bi sklapanje vozila “Dong Feng” moglo da počne sredinom godine, “ako naiđemo na razumevanje u pogledu standardizacije motora koje bi ugrađivali”.
Intenzivno razgovaramo sa kineskom firmom o montaži šest tipova kamiona, a jedan model kamiona te kompanije biće predstavljen na proljećnom sajmu vozila u Beogradu, dodao je Stojović.
On je rekao i da se FAP suočava s teškoćama u proizvodnji vozila uz subvencije vlade, po nižim cijenama i kamatama i po principu zamjene “staro za novo”.
U FAP-u navode da je do sada isporučeno petnaestak teških kamiona, uglavnom preduzećima za puteve u Srbiji. Na proizvodnim linijama je oko 150 kamiona, ali za njihov završetak nedostaju sredstva, pa se u FAP-u nadaju da će sa najavljenim bržim odobravanjem bankarskih kredita biti ubrzana i isporuka vozila po planu Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja. Beta