PODGORICA, Stanje pruge Beograd – Bar više je nego alarmantno i neophodno je obezbijediti novac za njeno osposobljavanje, jer su na skoro četvrtini pruge kroz Srbiju uvedene lagane vožnje brzine do 30 kilometara na čas, rekao je šef Odsijeka za željeznički saobraćaj i transport na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu Miloš Ivić.
“U slučaju da se obezbede sredstva izuzetno je značajno da se radovi izvedu kvalitetno shodno pravilima, a ne kao što je to često do sada bilo – da se samo improvizuje”, rekao je Ivić, prenose crnogorski mediji.
On je precizirao da su na dijelu pruge Beograd – Bar, koja prolazi kroz Srbiju u dužini od oko 300 kilometara, uvedene vožnje brzine 30 kilometara na čas, na sedam dionica ukupne dužine oko 14,5 kilometara i pojedinačno u dužinama od 700 metara do četiri kilometra.
“Na 25 dionica ukupne dužine oko 75 kilometara, a pojedinačno u dužinama od 300 metara do skoro devet kilometara, brzina iznosi 50 kilometara na čas”, naveo je Ivić,
Prema njegovim riječima, na tri dionice ukupne dužine oko 2,5 kilometra i pojedinačno u dužinama od 200 metara i 300 metara kao i 1,9 kilometara brzina iznosi od 60 do 80 kilometara na čas, a kroz stanicu Užice teretna brzina je 10 kilometara na čas.
“Imajući u vidu te podatke i činjenicu da je reč o magistralnoj pruzi koja ima veliki značaj za Srbiju, može se zaključiti da je stanje više nego alarmantno”, upozorio je Ivić.
Prema procjenama stručnjaka, za obnovu pruge Beograd – Bar potrebno je oko 370 miliona evra, od čega za dio kroz Srbiju 250 miliona evra.