BEOGRAD, U Srbiji sve više PR stručnjaka govori o važnosti građenja i održavanja odnosa sa investitorima. To je tema o kojoj se u kompanijama i stručnim krugovima sve više govori.
Odnosi sa investitorima i odnosi sa finansijskim javnostima se odnose na različite oblike komunikacije, koje kompanija koristi kod građenje odnosa sa onima koji obezbjeđuju sredstva za njen rast i razvoj. Zbog toga su primarna finansijska javnost postojeći i potencijalni investitori, a pri tome nije dobro previdjeti značaj drugih učesnika, koji imaju značajan uticaj na gledišta i zamisli investitora. Ciljne javnosti u odnosima sa sa finansijskim javnostima su, pored profesionalnih, dobro obavještenih investitora, i pojedinci koji najčešće nisu profesionalni investitori i, po pravilu, ne raspolažu niti svim informacijama niti širokim finansijskim znanjem.
Aktivni i dobri odnosi sa investitorima pomažu kompaniji da obezbjedi poštenu cijenu za svoje akcije, ali joj i obezbjeđuju dostupnost dodatnog kapitala kada joj je to potrebno.
Obavještavanje o rezultatima poslovanja je najznačajnija mogućnost za komuniciranje sa investitorima. Postignuti rezultati obezbjeđuju dokaze da je kompanija sposobna da ostvari svoje ciljeve i očekivanja tržišta. Objava rezultata mora da bude dovoljno detaljna da bi analitičari i investitori mogli da donesu pouzdanu ocjenu vrijednosti preduzeća. To ne znači da su finansijski izvještaji uvijek najefikasnije sredstvo komunikacije. Često se naime dogodi, da brojevi i računovodstvena pravila ne omogućavaju prenošenje svih potrebnih obavještenja. Menadžment, naime, često nije realan u vezi sa budućnošću preduzeća, jer je njihova uloga da »prodaju« kompaniju novim zaposlenima, kupcima, dobavljačima i investitorima. Pri tome, prognoziranje budućih rezultata zahtjeva i ocjenu vlastite sposobnosti vođenja preduzeća, što opet može da dovede do ocjena koje u očima analitičara izgledaju kao preoptimistične. Menadžment, dakle mora redovno da analizira poslovanje svoje kompanije i poredi svoje prognoze sa prognozama analitičara.
Odnosi sa finansijskim javnostima oblast su koja će u Srbiji s vremenom sve više dobijati na značaju i zbog toga je Londonska škola za odnose sa javnošću, koja počinje 27. marta, ovo predavanje uvrstila u svoj raspored. Upis XIII generacije polaznika škole je u toku.Poslovni Magazin