ZAGREB, Hrvatske su kompanije u 2008. ostvarile čak 14 odsto prihoda prodajom putem interneta, u poređenju sa evropskim prosjekom od 12 odsto, pokazalo je istraživanje evropske statističke kancelarije Eurostata.
Istraživanje o primjeni informatičkih i komunikacijskih tehnologija u 2008. obuhvatilo je 27 članica EU, Hrvatsku i Norvešku. Pritom podaci o prosječnom udjelu prihoda ostvarenih prodajom putem interneta u 27-članom EU ne uključuju Belgiju. Poput hrvatskih, i mađarske su kompanije 14 odsto prihoda ostvarile prodajom putem interneta. U grupi zemalja čije su kompanije ostvarile najveći udio prihoda internetskom prodajom nalazi se Irska (26 odsto prihoda), Norveška (21 odsto), Finska i Švedska (18 odsto), te Češka i Njemačka (15 odsto).
Najmanji su udjeli zabilježeni kod kompanija u Bugarskoj i na Cipru (jedan odsto), Grčkoj i Rumuniji (dva odsto), te Latviji (pet odsto). Prihodi od prodaje putem interneta pritom su većim dijelom ostvareni na domaćem a ne na inostranim tržištima, pokazuju podaci Eurostata. Tako su evropske kompanije u prosjeku na matičnom tržištu ostvarile 73 odsto prihoda prodajom na internetu. Samo je 19 odsto prihoda ostvareno prodajom na tržištima ostalih zemalja članica Unije, te osam posto prodajom na tržištima izvan EU-a.
Hrvatske su kompanije 81 odsto prihoda generiranih internet prodajom ostvarile na domaćem tržištu, 13 odsto na tržištima članica EU-a, a šest odsto na ostalim tržištima. Mađarske, slovačke, malteške i ciparske kompanije spadaju u grupu onih koje su veći udio prihoda od prodaje putem interneta ostvarile na ino tržištima.
Mađarske su kompanije u 2008. zahvaljujući snažnom padu vrijednosti forinte čak 60 odsto prihoda ostvarile internet prodajom u drugim članicama EU. U slučaju ciparskih kompanija taj udio iznosi 51 a kod slovačkih kompanija 44 odsto. Malteške su kompanije najveći udio prihoda od prodaje na internetu ostvarile na tržištima van EU-a, čak 56 odsto. Hina