BEOGRAD, Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da Koridor 11 ima strateški značaj za Srbiju jer će joj pružiti šansu da privuče veći tranzit i devizni priliv.
Koridor 11, odnosno autoput i pruga od Temišvara, preko Vršca, Beograda, Čačka, Požege, Podgorice, ide do Bara, a morskim putem, preko Jadrana bio bi povezan sa Barijem, u Italiji.
“Četiri zemlje Evropske unije će ga koristiti. Mnogo preduzeća s juga Italije posluje u Rumuniji i on im je najkraća veza s tom zemljom. Sem toga, Italijani su zainteresovani i za kupovinu Luke Bar. Bugarskoj i Mađarskoj je taj putni pravac takodje interesantan”, kazao je Mrkonjić.
“Koridor 11 podrazumijeva izgradnju autoputa, obnovu pruge i kupovinu Luke Bar”, kazao je Mrkonjić i dodao da se Evropski koridor 10 završava i da je pripreme za Koridor 11 potrebno početi na vrijeme.
Na pitanje kakve su šanse da Evropska unija proglasi Koridor 11 panevropskim, Mrkonjić je naveo da su ga Italijani kod Evropske komisije kandidovali kao evropski. “Mislim da će uspjeti. Nama bi to omogućilo da kod međunarodnih finansijskih institucija konkurišemo za povoljne kredite”, dodao je on i rekao da su se Italijani uključili u izradu studije izvodljivosti čitavog koridora.
“Naše analize su pokazale da je graditeljski najteži i najskuplji dio autoputa od Beograda do Čačka. Na osnovu broja stanovnika koji tamo gravitiraju, utvrđena je ekonomska isplativost. Trenutno radimo projekte za tu dionicu. Ove godine ćemo uložiti 200 miliona evra na potezu Beograd-Ljig. Za dio autoputa prema rumunskoj granici su zainteresovani Italijani”, kazao je on.
On je naveo da je potrebno oko 200 miliona evra za rekonstrukciju i elektrifikaciju pruge kroz Srbiju i oko 100 miliona kroz Crnu Goru. “To moramo da uradimo bez obzira na to da li ćemo kupiti Luku Bar ili ne. Nema ni govora da ona iziskuje ulaganje od dvije milijarde, kao što se ovih dana govori u javnosti. Cijeli autoput od Beograda do Jadranskog mora ne košta toliko. Ali zbog tendera ne mogu da iznosim procjene u javnost”, kazao je ministar infrastrukture. Politika