PRAG, Najveći češki proizvođač automobila, Škoda iz Mlade Boleslave, povećala je prošle godine uprkos krizi, zahvaljujući kineskom tržištu, prodaju svojih automobila za 1,4 odsto.
Škoda je prošle godine prodala 684.226 vozila na domaćem i stranim tržištima.
U Češkoj je zabilježila pad prodaje za 2,6 odsto, ali su zato njeni modeli, pre svega “škoda oktavija”, bili izuzetno traženi na kineskom i zapadnoevropskim tržištima.
U Kini je lane Škoda prodala 122.556 automobila, što je za 107 odsto više nego prethodne, 2008. godine.
Rasla je i prodaja u zapadnoj Evropi, u zemljama gdje su vlade dotirale kupovinu novog automobila u zamjenu za likvidaciju starog a tu su najviše profitirali češka Škoda i poljska fabrika Fijata u mestu Tihi.
U Njemačkoj je prodaja vozila škoda prošle godine porasla za 57,3 odsto, povećanje su dileri zabeležili i u Francuskoj, 4,3 odsto, Austriji, 4,8 odsto, Švajcarskoj, tri odsto.
Škoda nije bila uspješna prošle godine u plasmanu svojih modela na istočnoevropskom tržištima, koja su do sada bila njena tradicionalna, osim u Poljskoj, gdje je prodaja porasla za 12,7 odsto.