BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović naglašava da je jedan od najvećih prioriteta Vlade obnova i modernizacija saobraćajne infrastrukture i napominje da je samo u puteve od 2006. godine do danas uloženo oko 670 miliona maraka, što je skoro tri puta više od ulaganja koja obuhvataju period od 2002. do 2006. godine.
“Mnogo je rađeno u lokalnim zajednicama. Veliki radovi pokrenuti su na ključnim saobraćajnim tačkama koje su do dolaska ove vlade bile neriješeno saobraćajno pitanje. Pri tome mislim na prvoj Čemerno, tunel “Stambulčić”, obilaznice u Bijeljini i Trebinju i kružnu raskrsnicu u Banjaluci, izgradnju regionalnih i magistralnih puteva, te rehabilitaciju koja obuhvata oko 1 100 kilometara saobraćajnica u Republici Srpskoj” – rekao je u intervjuu Srni Čubrilović.
On je naveo da se u prošloj godini najviše govorilo o projektovanoj mreži autoputeva i pripremi za izgradnju lota Banjaluka – Doboj.
“Nijedna vlada do sada nije ni nagovještavala da će ući u ovakav projekat i on je svakako nova perspektiva Republike Srpske. Njegov značaj je ne samo pokretanje javnih radova, zapošljavanje velikog broja radnika preko domaćih preduzeća, korištenje raspoloživih resursa Republike Srpske, već i povezivanje sa državama u okruženju i stvarivanje preduslova za dolazak investitora nakon same izgradnje” – objasnio je Čubrilović.
U tom pogledu urađen je zaista veliki posao, ističe ministar, jer je uporedo sa pregovorima sa koncesionarom, a u skladu sa ugovorenim rokovima, završen skoro sav pripremni posao za lot Banjaluka – Doboj.
“Riješili smo oko 85 odsto imovinskih odnosa na trasi, IGH nam je dostavio glavni projekat, a urađena je i njegova revizija. Samo mi, koji smo se suočili sa problemima i posljedicama neriješenih imovinskih odnosa i nedostatka dokumentacije u naslijeđenom projektu Banjaluka – Gradiška, znamo koliki je značaj posla koji je urađen. Ovo je i dalje prioritetni projekat na kome intenzivno radimo” – rekao je on.
Ministar je naglasio da se Republika Srpska još nalazi u fazi obnove željeznikih kapaciteta koji su uništeni ili oštećeni u ratu. Zbog toga je ova vlada dala poseban značaj potrebi brzog oporavka i modernizacije Željeznica Srpske.
“Za ove četiri godine urađeno je i ugovoreno projekata u vrijednosti od 158 miliona maraka, što je oko tri puta veća investicija nego u prethodnom četvorogodišnjem periodu. Ipak, najveći dio posla je u fazi pripreme i njegova realizacija očekuje se u naredne tri godine” – naveo je Čubrilović.
U tom će periodu biti uloženo dodatnih 500 miliona maraka. Realizacijom ovih projekata u potpunosti će biti modernizovana pruga Doboj – Novi Grad i Doboj – Zvornik, biće nabavljeno oko 600 novih teretnih vagona, a modernizovaće se radionički kapaciteti za održavanje željezničkih vozila u Doboju, Banjaluci i Prijedoru.
Do tada će biti isporučene i četiri garniture putničkih vozova nagibne konstrukcije “Talgo”, što je 36 putničkih vagona. Čubrilović vjeruje da će ove investicije dovesti naše željeznice u ravnopravnom položaj sa željeznicama u regionu.
Ministar Čubrilović ističe da je u obnovu aerodroma uloženo skoro deset miliona maraka u periodu ove vlade Srpske. Završena je gradnja novog tornja za kontrolu vazdušnog saobraćaja u Mahovljanima, a izvršena je i rekonstrukcija piste na Aerodromu u Banjaluci. Nabavljena je i određena oprema za servisne poslove za održavanje aviona i prijem i otpremu putnika.
“Najveći posao koji nam slijedi jeste nabavka aviona. Postupak nabavke biće okončan do kraja februara, a isporuku prvog aviona očekujemo krajem ove godine” – zaključio je ministar Čubrilović u intervjuu Srni.