MINHEN, Iako je globalna kriza prilično snažno uzdrmala svjetski automobilski sektor, razvoj novih modela ipak nije značajno usporen. Podatak od čak 160 najavljenih noviteta govori nam kako će i ove godine biti prilično uzbudljivo.
Audi tako za mart i ženevski auto salon najavljuje model A1. Riječ je, o luksuznom VW Polu, s jasnim pretenzijama skidanja Minija s trona šminkerskih mališana. Prodaja A1-ice počinje uporedo sa premijerom u Ženevi. S druge strane Audijeve skale smjestio se potpuno novi A8. S čak 5,14 metara riječ je o najvećoj limuzini koju je Audi ikada proizveo.
Uz to, već se priprema i četverovratni coupe model, kao odgovor Mercedes CLS-u. Ime mu je A7 i stiže krajem godine. Puno prije, već u aprilu, kupci će voziti uzbudljivi R8 Spyder, a ne smijemo zaboraviti niti RS5 s čak 450 konja.Alfa je sa svojim Mitom u segment malih šminkera ušla prije Audija, ali glavna ovogodišnja zvijezda biti će Giulietta. Riječ je o nasljedniku modela 147 čiji će glavni adut ponovo biti sexy izgled.
2010. će za britansku nobl marku, Aston Martin, biti godina prekretnice. I dok će model Rapide, elegantnu coupe limuzinu s četiri vrata mnogi pohvaliti, nismo sigurni da će isto učiniti kad na cestama vide i ovaj Aston. Model Cygnet je Toyota IQ u lijepšem pakiranju. Je li to ispravan put za plemenitu kompaniju? Takvo nešto niti ne pomišlja Bentley. Sredinom godine kreću isporuke njihove aristokratske limuzine Mulsane, po aristokratskoj cijeni od 420.000 evra.
U BMW-u, slijedi prava ofenziva. Od marta u salone se parkira nova ‘petica’ limuzina, a zatim i karavan. ‘Trojka’ coupe prolazi kroz redizajn, dok će ljubitelji hibrida svoje afinitete moći zadovoljiti modelima serije 7 i X6. No, najveća su iščekivanja rezervisana za X3. Novi model stiže u novembru, a pozicioniraće se znatno više u odnosu na prethodnika.
Korejsko-američki Chevrolet nam odmah na početku godine servira novi Spark, a nešto kasnije i potpuno novi kompakt – Orlando.
Najvažniji Citroenov novitet svakako je novi C3, a slijedi ga i njegova luksuzna izvedenica, DS3. Uz to, pred kraj godine očekujemo i prvi potpuno električni Citroen, napravljen na bazi Mitsubishija i-Miev, ali i novi C4.Rumunji su obećali SUV i – evo ga. Duster je u prodaji od ženevskog auto salona po cijeni koja bi mogla startati od svega 13.772 EUR.Italia je ime novog V8 Ferrarija s čak 570 konja. Imate skoro 400.000 evra i želite ga? E pa nećete ga dobiti tako lako jer je rasprodan do ljeta 2011-e.
Jedini pravi novitet Fiata je model Doblo, dok Punto dobiva napredne Multi-Air motore. Sredinom godine stižu i Abarth verzije kao i model 500 s dva cilindra. Znatno važniju premijeru već za nekoliko dana, na auto salonu u Detroitu, predstavlja nam Ford. Novi Focus će se prvo pokazati američkoj publici, pa tek krajem godine stiže u Evropu. Njegovu novu platformu prvo će koristiti obnovljeni C-Max modeli.Honda se već naveliko priprema za premijeru prvog sportskog hibridnog coupea, modela CRZ. Dizajnerska sličnost s legendarnim CRX-om je očita, a Japanci tvrde kako će i užitak u vožnji biti jednak.
Hyundai i u SUV segmentu raskida sve veze s dosadnim korejskim dizajnom. Nasljednik Tucsona je iX35 i izgleda prilično dobro.
Jaguar je odlučio raskrstiti sve veze s tradicionalizmom te je styling XJ-a mahom dočekan na nož. Bilo kako bilo, nova najveća mačka, u prodaju stiže na proljeće.Američki Jeep u Evropi puca tek sporadičnom paljbom. Za 10. je mjesec rezervirana njihova najvažnija premijera, novi Grand Cherokee.
Rafalnom paljbom zato modele ispaljuje Kia. Venga je njihov mini monovolumen, meta su joj kupci Opel Merive, a na tržište stiže u martu. Potom nas očekuje premijera novog Sorenta, a koncem godine i manjeg Sportagea. Lancia obnavlja flotu implementiranjem novih motora, a sličnu filozofiju, bez novih modela, očekujemo i od Lamborghinija.Ali zato nam je jedna sportski netipična marka ponudila pravu supersportsku poslasticu.
Japanski Lexus tako od decembra kreće s isporukama, na samo 500 primjeraka ograničenog, 560 konja snažnog modela LF-A. Uz to, 2010. bi trebala biti i godina rođenja prvog Lexusovog kompakta.
Italijanski Maserati za mart najavljuje kabrio izvedbu modela GranTurismo, dok japanska Mazda u oktobru predstavlja novu ‘peticu’. Vatromet premijera kod Mercedesa. Od drugog mjeseca očevi Schumacheri mogu naručiti E 63 AMG karavan, a potom slijedi E-klasa Cabrio te supersportski SLS s genijalnim vratima i najvećom brzinom od 317 km/h. Ako je mogao Porsche, onda može i Mini. Prvi SUV dolazi na jesen, a još uvijek se nagađa kako će se doista zvati.
Mitsubishi je Evropi u sjeni ostalih japanskih brendova no s novim crossoverom, nastalim na bazi Lancera, žele im pomrsiti račune. Krajem godine na tržište stiže i njihov električni mališan, koji u Japanu ima paprenu cijenu, 34.000 evra. Nissan konačno dovodi sportski coupe 370 Z, a na koncu godine otvaramo i poglavlje imena nova Micra.
Jasno je da je Opelov najvažniji novitet nova Astra. Kompaktu će se kasnije pridružiti i karavan, a za ljubitelje malih prostranih automobila najavljena je nova Meriva.
Peugeotov odgovor Audiju TT zove se RCZ. Coupe će biti dostupan od aprila, dok je za 10. mjesec najavljen 508. Nova će limuzina zamijeniti 407-icu ali i deset godina staru 607-icu. Otprilike u isto vrijeme stiže i elektro model Ion, klon Mitsubishija, odnosno Citroena. Za ljubitelje Porschea 2010. će biti sjajna godina. Krećemo s brutalnim 911 GT3 RS-om, nastavljamo s «rockabillyem» Sport Classic, prelazimo na ‘james-deanovskog’ Boxster Spydera, da bi jurnjavu završili potpuno novim Cayeneom.
Renault naglasak stavlja na modele bez krova. Čekaju nas Twingo i Megane u CC izvedbama, no zanimljiva je svakako i limuzina Fluence. I, naravno, nikako ne smijemo zaboraviti Megane RS koji jasno cilja na sam vrh sportskih kompakata.Saab je najavio model 9-5, no pitanje je hoće li, zbog poznate situacije, uopšte preživjeti. Seat, najavljuje novu Ibizu ST dok Škoda gamu proširuje mega karavanom, Superbom Combi. Toyota najavljuje facelift za Rav4 i Auris koji će, uz to, dobiti i hibridnu verziju. Volvo je odnedavno u kineskim rukama, no novi je S60 bio dovršen i prije tog preuzimanja. Krajem godine stiže i karavan – V60.
I posljednji,Volkswagen, s kojim smo, zbog rekordnog broja premijera, možda i trebali započeti ovaj prilog. Sportaši, pripremite se za dvije poslastice, Golf R sa 270 turbo konja te Scirocco R s pet konja manje. Potom nam stiže Polo Blue Motion koji troši poput Smarta, zatim Cross Polo, pa Polo GTI, potom novi Sharan, pa Jetta te krajem travnja i novi Touareg, prvi puta s hibridnim pogonom. Volkswagenu niti ova niska premijera nije dovoljna. Naime, Amaraok je ime njihovog prvog Pick-Upa, dok nas u oktobru čeka najvažnija premijera – novi Passat, omiljena limuzina s kojom i završavamo pregled noviteta u godini koja je tek počela…
Sve u svemu, nakon svih ovih modela, možemo samo dodati kako će 2010. biti prilično zanimljiva. Još samo kad bi i džepovi kupaca bili dovoljno napunjeni.