BEOGRAD, Generalni direktor “Jat ervejza” Srđan Radovanović izjavio je da nacionalni avioprevoznik u 2009. godini očekuje gubitak od 14 do 15 miliona evra, ali da je u 2010. godinu ušao sa ciljem da umjesto gubitaka ostvari profit.
Radovanović je u izjavi Tanjugu ocijenio da je proteklu godinu u “Jatu” obilježio početak procesa temeljnog restrukturisanje kompanije, koji je, prema njegovim irjrečima, već dao vidljive efekte.
“Vladi Srbije dostavili smo Prijedlog mjera za dalje poslovanje ‘Jata’, koji je zasnovan na povećanju broja putnika, smanjivanju rashoda i rekonstrukciji kompanije. Započeli smo sprovođenje tih mjera, koje će doprinjeti našim nastojanjima da se nacionalna aviokompanija vrati na poziciju regionalnog lidera u vazdušnom saobraćaju”, rekao je Radovanović.
“Kada je riječ o finansijskim pokazateljima, za prvih šest mjeseci imali smo gubitak od 12 miliona evra. Tada smo mislili da ćemo na kraju godine imati gubitak od 20 do 25 miliona evra”, rekao generalni direktor “Jat ervejza”.
“Sada ipak očekujemo gubitak od 14 do 15 miliona evra, što je upola manje u odnosu na 2008. godinu. To smo postigli zahvaljujući strogoj kontroli troškova i uštedama u drugoj polovini godine”, istakao je Radovanović.
Prema njegovim riječima, u 2010. godini “Jat” planira da umjesto gubitaka ostvari profit, i u skladu sa tim nastaviće da sprovodi odlučne reformske mere kako bi “što pre počeo da posluje pozitivno, prestao da troši i počeo da puni budžet države”.
“U cilju privlačenja putnika posebnu pažnju ćemo pokloniti boljoj organizaciji saobraćaja i redu letenja, poboljšanju kvaliteta usluga i konkurentnoj politici cijena”, rekao je Radovanović, ističući da je u planu i uvođenje novih usluga koje će dodatno doprinjeti tome da se što više putnika, prilikom putovanja, opredjeli baš za “Jat”.
On je podsjetio da je “Jat”, u okviru promotivne kampanje, putnicima koji namjeravaju da iz Beograda lete u zemlje šengenskog sporazuma izmedju 19. decembra i 12. januara ponudio karte po veoma povoljnim cijenama i najavio da će takvih akcija svakako biti i tokom 2010. godine.
“Da bismo prevazišli moguću prepreku – ograničenost tržišta beogradskog aerodroma, planiramo izlazak i na druga tržišta – prvenstveno skopskog i banjalučkog aerodroma”, naglasio je direktor “Jata”.
Radovanović je najavio da će novac od prodaje “Jatove” zgrade u Bulevaru umjetnosti i kredit u iznosu od 40 miliona evra biti uloženi u djelove koji su neophodni da bi avioni iz “Jatove” flote, koji trenutno stoje u hangaru i koji su van saobraćaja, bili podignuti u vazduh.
Planirano je i obnavljanje flote preusmjeravanjem postojećih troškova za zakup aviona u drugi tip aviona ili noviji model, rekao je on.
“Konkretno, u skladu sa istekom ugovora vraćamo zakupljene avione, a u zakup ćemo uzeti nove letjelice – tako da bi već na proljeće trebalo da stignu dva nova ‘Boinga’ 737-700 koji će nam omogućiti saobraćaj do Bliskog istoka, odnosno Abu Dabija ili Dubaija bez stajanja u Larnaki, kao što je sada slučaj”, rekao je Radovanović.
U narednom periodu planiramo i osnivanje sopstvenog linijskog održavanja, kao i ulazak u neku od najvećih svjetskih alijansi avioprevoznika, najavio je direktor “Jata”.
Pored toga, u skladu sa mjerama za smanjivanje rashoda i unapređivanje poslovanja, u planu je izdvajanje djelova kompanije koji ne predstavljaju osnovnu djelatnost – Pilotske akademije iz Vršca i Vazduhoplovnog medicinskog centra, naveo je Radovanović.
Radovanović je napomenuo i da je “Jat – Privredna avijacija”, koja je do sada bila posebna organizaciona jedinica “Jata”, izdvojena iz sastava kompanije i prešla u vlasništvo države.
On je podsjetio i da je tokom 2009. godine sproveden program dobrovoljnog odlaska iz “Jata”, u okviru kojeg je, tokom godine, kompaniju napustilo oko 400 radnika.
“Pitanje smanjivanja viška broja zaposlenih, kako je već najavljeno, osim socijalnim programom, biće rješavano i kroz odvajanje djelova kompanije koji ne predstavljaju osnovnu djelatnost, kao i reorganizaciju pojedinih sektora i direkcija kompanije”, rekao je Radovanović.