BEOGRAD, Sud časti Privredne komore Beograda imaće u 2010. godini najviše posla u oblasti zaštite potrošača, što može da se zaključi po sadržaju prijava iz prošle godine, izjavila je Tanjugu sekretar suda Milica Ćosović Kitić.
Ona je objasnila da se najviše tužbi odnosilo na odbijanje reklamacija za neispravne proizvode, jer prodavci tvrde da proizvod ne podlježe garanciji ukoliko kupac navodno nije znao da rukuje njime.
Poseban problem predstavlja prodaja robe i nuđenje usluga preko letaka u poštanskim sandučićima, jer se često dešava da poslovi ne budu urađeni kvalitetno, a onda majstoru ili prodavcu nestane svaki trag.
Sve je više pritužbi na robu koja se prodaje elektronskim putem, uzorka ili kataloga, jer kupci ne dobijaju ono što im je obećano.
Prema njenim riječima, pojavio se problem i kod popravke vozila sa automatskom opremom, za koje nisu obezbeđeni adekvatni servisi.
Problem se pojavljuje i kod prodaje stanova, gdje ne postoji ugovor o izgradnji, zatim kod postojanja dominantnog položaja u sklapanju poslova, kao i na tržištu prehrambenih proizvoda, gdje se u prometu pojavljuju artikli koji su eliminisani, pa ima dosta prijava Pokreta potrošača Beograda, ukazala je Kitićeva.
Ona je dodala da ima dosta prijava saobraćajnih inspektora koje se odnose na odbijanje taksista da pruže uslugu zbog kratke relacije ili naplaćivanje više cijene od propisane.