NJUJORK, Vrijednost tržišta virtuelnih proizvoda u SAD udvostručiće se u ovoj godini u odnosu na 2009, kada je od te trgovine ostvarena jedna milijarda dolara, predviđaju analitičari.
Oni podsjećaju da u svijetu vrtoglavom brzinom raste popularnost virtuelnih proizvoda kao važnih dodataka u životima ljudi koji provode sve više vremena na Internetu, prenosi Rojters.
Uglavnom dostupni po cijeni od jednog dolara ili manje, virtuelni proizvodi mogu da budu sve – od dodataka video igricama, poput novog “oružja”, pa sve do elektronskih rođendanskih čestitki ili cvijeća za prijatelje na “Fejsbuku”.
Takvi internetski proizvodi su u svijetu popularni već nekoliko godina, posebno u Aziji, ali su tek sada počeli da se značajno šire na tržištu SAD, na kome se očekuje njihov najveći rast.
Za mnoge Internet sajtove je digitalna roba važan izvor prihoda, koji može da nadomjesti sve manju zaradu od reklamiranja. Poslovni dogovori sklopljeni u posljednje vrijeme pokazuju da su virtuelni proizvodi sve zastupljeniji i popularniji.
Tako je u novembru kompanija za video igrice “Elektronik arts” platila 275 miliona dolara za firmu “Plejfiš”, koja pravi igrice za prodaju virtuelnih proizvoda na društvenim mrežama poput “Fejsbuka”.
Rast prihoda od tih proizvoda pomaže Internet sajtovima na pokriju pad zarade od reklamiranja, koji su u SAD u prvih šest mjeseci 2009. smanjeni 5,3 odsto na 10,9 milijardi dolara.