VARŠAVA, Poljska fabrika Fijata u mjestu Tihi ostaće bez najpopularnijih modela automobila koji imaju najbolju prođu na evropskom tržištu i u vrijeme krize, pošto se proizvodnja “pande” seli u Italiju, a kragujevačka Zastava će proizvoditi novi model malog automobila, javljaju poljski mediji.
“Panda” i “mali fijat 500” su okosnica proizvodnje poljske fabrike, koja je do sada imala i monopol na proizvodnju malih modela torinskog proizvođača vozila.
Kako ukazuju mediji, premještanje proizvodnje budućeg Fijatovog mpodela “topolino” u Kragujevac predstavljaće osjetan udar za poljsku fabriku.
Još više će je, prema ocjenama analitičara, pogoditi premještanje proizvodnje “pande”, nove verzije tog modela, u Italiju.
Za 11 mjeseci ove godine u Fijatovoj poljskoj fabrici je proizvedeno 276.000 “panda”, što je polovinu rekordne ukupne proizvodnje od 554.300 automobila.
Izvezeno je 97 odsto proizvodnje fabrike, jedine u Poljskoj koja je ove godine povećala proizvodnju.
Poljski vicepremijer i ministar privrede Valdemar Pavlak optužio je Italiju za protekcionizam i naglasio da ne postoje nikakvi ekonomski razlozi da se proizvodnja seli.
“Sadašnji kurs zlota čini da je Poljska relativno jeftina država. Ako bi se uzimali u obzir samo ekonomski faktori proizvodnja, u poljskoj fabrici automobila je proizvodnja toliko efikasna da nema potrebe da se ona izmješta u druge zemlje”, kazao je ovih dana Pavlak na prve najave da Fijat planira, pod pritiskom političara i sindikata, vraćanje dijela proizvodnje u Italiju.
“Kapital nema nacionalnost, ali ima svoje sjedište. Odluke očigledno mogu da se donose i bez obzira na ekonomske ili tehničke faktore, na nekom drugom nivou”, kazao je Pavlak.