BEOGRAD, Trgovački lanac „Pikadili“ koji je kompanija „Delta maksi“ kupila i razvija u Bugarskoj, spreman je da mnogo više proizvoda iz Srbije plasira na bugarsko tržište – rečeno je u Privrednoj komori Srbije. Za to se od domaćih proizvođača neće tražiti nadoknada za takozvano ulistavanje, odnosno plaćanje za ulazak u ovaj trgovački lanac.
Pozdravljajući prisutne ministar trgovine i usluga Slobodan Milosavljević rekao je juče okupljenim predstavnicima brojnih proizvođača da je Ministarstvo spremno da zajedno sa SIEPOM i Privrednom komorom Srbije, na proleće organizuje privrednu manifestaciju „Nedelja srpskih proizvoda u „ Pikadiliju“, tokom koje će potrošači šire biti upoznati sa našim proizvodnima, a biće i susreta sa privrednicima Bugarske.
Mihailo Vesović, potpredsjednik Privredne komore Srbije, napravio je poređenje u ekonomskim parametrima dvije zemlje i naglasio da su vrlo slične kako po broju stanovnika, tako i po razvijenosti, s tim što je Bugarska u EU, a Srbija taj put tek prelazi. Uvoz iz Bugarske je veći od izvoza iz Srbije.
Dragan Filipović, direktor kompanije Delta Maksi, rekao je proizvođačima da Delta razvija svoje trgovačke lance u Albaniji, Crnoj Gori i Republici Srpskoj i da je spremna da im pomogne u plasmanu proizvoda. Već u ovoj godini očekuju promet od najmanje 250 miliona evra kroz markete u pomenutim državama.
Aleksandar Čamparević, direktor „Pikadiliji“ u Bugarskoj, predočio je razvojne planove do 2013. godine. U mreži ovog trgovačkog lanca nalazi se 21.000 artikala, a iz Srbije svega 150.
-Bugarski potrošači su zainteresovani za naše proizvode. Oni dobro znaju da je Srbija imala vrlo kvalitetnu robu, a sve iz oblasti prehrane odgovara njihovom ukusu. Oni nas doživljavaju kao zemlju koja je bliska zapadnoj kulturi i načinu življenja, koja je po tom pitanju i kvlaitetu proizvodnje ispred Bugarske i zato rado kupuju naše proizvode”, rekao je Čamparević.