SARAJEVO, Do kraja iduće godine u BiH će biti uspostavljen sistem homologacije i certifikovanja vozila, čime će biti povećana bezbjednost na cestama, a naša zemlja primijeniti evropske standarde u ovoj oblasti.
Ovo je rečeno juče u Sarajevu prilikom potpisivanja ugovora s institucijama koje je Ministarstvo saobraćaja i komunikacija BiH putem konkursa izabralo za obavljanje administrativnih i tehničkih poslova u ovoj oblasti.
Homologaciju vozila, dijelova, uređaja i opreme obavljaće konzorcij na čijem je čelu banjalučki EIB Internacional – Centar za motorna vozila, a u sastavu su i Institut za privredni inženjering Zenica, Institut za saobraćaj i komunikacije Sarajevo i Centar motor Široki Brijeg. Pomenuti učesnici obavljaće i poslove certifikovanja vozila, a ovaj posao dodijeljen je još i kompaniji Automotive centar – centar za vozila Sarajevo.
“Ovim ugovorima nastavljamo dalju provedbu Pravilnika o homologaciji vozila, čijom će se primjenom BiH pridružiti zemljama s uređenim sustavom homologacije vozila”, kazao je Rudo Vidović, ministar saobraćaja i komunikacija BiH.
Predstavnici izabranih institucija naglasili su da će povjereni zadatak izvršiti kvalitetno i na vrijeme, a najavili su da će neke od poslova okončati i prije predviđenog roka. Takođe, istakli su da će širom BiH biti razvijena dovoljno rasprostranjena mreža da će homologacija i atestiranje vozila moći obavljati brzo i profesionalno.
Homologacija podrazumijeva ispitivanje nekog vozila prije početka njegove prodaje na tržištu u pogledu sigurnosti i ekoloških standarda definisanih evropskim pravilnicima i smjernicama, a certificiranje predstavlja atestiranje, odnosno provjeru zadovoljenja tehničkih kriterija vozila za njihovo učešće u saobraćaju. Predviđeno je da uspostava sistema homologacije i certifikovanja vozila traje godinu dana, od čega je odabranim institucijama šest mjeseci dato za prikupljanje dokumentacije koju država traži, a preostalih šest za uspostavu mreže centara u BiH.
“Kada bude donesena odluka o stavljanju van snage Odluke o uvozu rabljenih automobila starijih od sedam godina iz EU pa do potpune uspostave sistema homologacije, što očekujemo krajem iduće godine, moći će se uvoziti samo automobili sa euro3 motorima i noviji modeli”, kazao je Dario Bušić, šef Odsjeka za drumski i željeznički transport Ministarstva.
Dodao je da je privremena odluka pripremljena i da se njeno usvajanje očekuje na nekoj od narednih sjednica.
Euro3 standard primijenjen je u automobilima proizvedenim 2000. godine ili koju godinu starijim ukoliko je riječ o pojedinim proizvođačima koji su ih ranije počeli ugrađivati. Nezavisne novine