BERLIN, Njemački automobilski sektor suočen je s oštrim padom prodaje automobila u 2010. godini nakon ukidanja programa izdašnih bonusa kako bi se potakla zamjena starih vozila novima, upozorili su iz udruženja te industrije.
Njemačko udruženje automobilske industrije (VDA) procijenilo je da bi prodaja iduće godine mogla pasti na otprilike 2,75 miliona do 3 miliona vozila, nasuprot u ovoj godini prodanih više od 3,8 miliona. Šema poticaja koju je njemačka vlada uspostavila početkom godine omogućila je vlasnicima motornih vozila naknadu u visini 2.500 eura za zamjenu starijih vozila novima, ekološki prihvatljivijim.
Zahvaljujući navedenom programu prodaja automobila u ovoj godini gotovo je za četvrtinu uvećana u odnosu na godinu ranije, kazao je čelnik VDA Matias Visman. “Navedeni trend ni u kojem slučaju nije održiv”, kazao je Visman.
Unatoč poticajima njemačke vlade 2009. bila je teška godina za njemačke proizvođače automobila zbog krize na ključnim izvoznim tržištima. Visman je naveo podatak o padu izvoza u 2009. za 19 posto u odnosu na prijašnju godinu. Dodao je ipak da će za 2010. prognozirani snažan pad prodaje u Njemačkoj dijelom biti nadoknađen rastom količinske prodaje na globalnom tržištu u rasponu od 1 do 3 posto.