ZAGREB, Petorici osumnjičenih da su oštetili Hrvatske autoceste (HAC) za 22 miliona kuna određen je jednomjesečni pritvor i protiv njih je pokrenuta istraga, a sud će sutra odlučiti o zahtjevu Županijskoga državnog tužilaštva da se blokira imovina firme Skladgradnje kako bi se u slučaju pravomoćne presude mogla naplatiti nastala šteta.
Pritvor osumnjičenima određen je zbog opasnosti od uticaja na svjedoke i težine počinjenoga krivičnog djela, to jest velike svote za koju je, kako sumnja tužilaštvo, oštećen HAC.
Odluku o pritvoru, na koji se može žaliti vanraspravnom vijeću, donio je istražni sudac zagrebačkog Županijskog suda Ratko Šćekić, nakon što je ispitao svu petoricu osumnjičenih koje zagrebačko Županijsko državno tužilaštvo tereti za zloupotrebu položaja i ovlaštenja.
Oni su, saznaje se od njihovih advokata, ponovno iznijeli odbranu i porekli krivicu kao i pri prvom pojavljivanju pred istražnim sucem krajem prošle sedmice.
Osim protiv petorice osumnjičenih, istražni zahtjev podnesen je i protiv Skladgradnje, firme iz Imotskog kojoj su osumnjičenici navodno nezakonito pribavili 22 miliona kuna.
Kako bi se osiguralo oduzimanje i naplata te svote ako se donese pravomoćna presuda, tužiteljstvo je zatražilo blokadu bankovnih računa, nekretnina i vozila Skladgradnje. O tome će istražni sudac odlučivati sutra.
Jedan od branilaca osumnjičenog direktora i suvlasnika Skladgradnje Slavena Žužula, advokat Ante Madunić već je najavio kako će sudu ponuditi garanciju da će se u slučaju pravomoćne presude podmiriti nastala šteta. Istakao je kako to nije jamčevina za odbranu sa slobode njegova branjenika kao što su prije prenijeli neki mediji.
“Jamčevinu je moguće ponuditi jedino ako se pritvor određuje zbog opasnosti od bijega, a to ovdje nije slučaj”, objasnio je Madunić.
Bivšeg predsjednika i člana Uprave HAC-a Juricu Prskala i Marija Lovrinčevića, direktora Sektora za građenje Gorana Legca i glavnog inženjera projekta Bosiljevo-Sveti Rok Željka Kandžiju te Žužula tereti se da su oštetili HAC za 22 miliona kuna jer su namjestili natječaj za bojenje dvaju tunela – Male Kapele i Svetog Roka i taj posao platili višestruko skuplje od tržišne cijene.