BEOGRAD, Investiranje “Fijata” u Kragujevcu počeće do kraja godine, dok se kineska ulaganja u pribojski FAP očekuju već 2010, najavio je državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Nebojša Ćirić.
On je rekao da rebalans Budžeta Srbije neće uskratiti sredstva za projekte Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja.
“Nastavićemo sa započetim projektom subvencionisanih stambenih i kredita za privredu, nastavljaju se i projekti zamene vozila staro za novo, za kupovinu kragujevačkih punto automobila uz popust od 1.000 evra, programi za vagonogradnju tj. šinska vozila, i drugi projekti, i za te projekte će uvek biti sredstava u budžetu”, kaže Ćirić za beogradske medije.
Ćirić je naveo da se inicijalno pomjeranje početka “Fijatovog” investiranja dogodilo u martu kada je trebalo da se zatvori finansijska konstrukcija i to zbog svetske finansijske krize i nekih globalnih planova “Fijata” oko kupovine “Krajslera” i “Opela”.
“Imamo izjavu predsednika `Fijata` Serđo Markionea da će aneks ugovora biti potpisan i da će investiranje početi do kraja ove godine,” istakao je Ćirić.
On je najavio da će u ovoj u odnosu na 2008. godinu, izvoz u oblasti autoindustrije biti udvostručen, a posebno kada je reč o auto-dijelovima, sa oko 400 miliona evra na 900 miliona.
“Postoji trend da strani proizvođači iz zapadne Evrope, svoje pogone iz recimo Rumunije i Češke prebacuju u Srbiju, jer je jeftinija radna snaga, ali vrlo kvalitetna sa prizvodnjom na visokom nivou,” rekao je Ćirić.
Državni sekretar je, takođe, podsetio da je pribojski FAP nekada bio jedan od vodećih svjetskih proizvođača kamiona, ali da je tokom devedesetih zbog sankcija zapao u tešku situaciji.
“Vlada Srbije kroz program subvencionisane kupovine i zamene staro za novo uz popust do 30 hiljada dala je zamajac svim ljudima u Priboju, ali i `FAP-u`, a sa druge strane potpisan je prošle nedelje memorandum o razumevanju sa kineskim proizvođačem kamiona `Donfengom`”, naveo je Ćirić.
On je objasnio da se radi o najvećem proizvođaču kamiona, a ideja je da se u “FAP-u”sklapaju različiti modeli kineskih kamiona, a da nakon toga počne i prizvodnja.
“Cilj je da se vremenom dođe do toga da se i veliki broj komponenti za te kamione pravi kod lokalnih proizvođača. Za 2010. godinu planirano je sklapanje kineskih kamiona i to je jedan od načina kao posrnule subjekte podići na noge,” rekao je Ćirić