ZAGREB, Nakon dva mjeseca velikog rasta optimizma indeks poslovnog optimizma u Hrvatskoj (Hlipo) u oktobru se ponovno vratio u područje recesije, i to najviše zbog pada očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci.
Tako Hlipo sada iznosi 86,1 postotni bod, odnosno 3,8 postotnih bodova manje nego prošli mjesec, navodi se u izvještaju o Hendal-Liderovom indeksu Hlipo za oktobar.
Pad zadovoljstva vidljiv je u gotovo svim sektorima osim trgovinskom, u kojem zadovoljstvo raste tri mjeseca zaredom, i graditeljskom, u kojem očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci rastu već tri mjeseca zaredom.
S obzirom na rast očekivanja od idućih mjeseci trgovci svoje nade polažu u praznični šoping, koji bi, kako se navodi, trebao smanjiti minuse iz ove godine i donijeti finansijsku injekciju tom sektoru.
U sektoru građevinarstva zadovoljstvo trenutnom poslovnom situacijom varira, a očekivanja od idućih mjeseci kontinuirano rastu.
Dok je u avgustu površina novih stambenih objekata za koje su izdana odobrenja 17 posto manja u odnosu na isti lanjski mjesec, ove je godine zabilježen devet postotni rast izdanih odobrenja za nestambene projekte. To upućuje na sve veću orijentaciju prema industrijskim zonama i većim poslovnim kompleksima zbog manjega bankovnog izdavanja stambenih kredita građanima.
Upravo su ti veliki projekti najveća nada građevinarima za rast poslovanja i razlog rasta optimizma, navodi se u saopštenju.
Proizvodni sektor nakon dva mjeseca rasta ponovno pokazuje pad optimizma, ponajviše zbog manjih očekivanja od idućih mjeseci.
Takvo raspoloženje u skladu je s rezultatima tog sektora, iako neki trendovi upućuju na njegov mogući oporavak.
Nastavak pada zadovoljstva trenutnom situacijom u turističkom sektoru očekivan je i za ovaj mjesec, ali je nešto veći jer je osim njega taj sektor zabilježio i nešto veći pad očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci.
Sektor prevoza i usluga prati trend turističkoga pa je tako zabilježen blagi pad optimizma tokom oktobra.
Istraživanje Hlipo indeksa provode Agencija za istraživanje tržišta Hendal i poslovni nedjeljnik Lider. Zasniva se na anketi 400 velikih, srednjih i malih preduzeća u proizvodnji, građevinarstvu, trgovini, prevozu i uslugama i turizmu. U anketi se rukovodioce poduzeća pita kako ocjenjuju trenutnu poslovnu situaciju i poslovnu situaciju u narednih šest mjeseci.