BRISEL, Građani Evropske unije vrlo teško naručuju robu internetom iz druge zemlje članice EU-a, pokazao je izvještaj Evropske komisije o prekograničnoj online kupovini.
Ispitivanjem stotinu najpopularnijih proizvoda (CD-i, računara, digitalne kamere, perilice), htjelo se provjeriti kako se može uštediti kad se kupuje preko granice i koliko je teško kupiti nešto internetom iz druge zemlje EU-a.
Pokazalo se da su moguće znatne uštede, da potrošači mogu kupiti proizvode koje u svojoj zemlji ne mogu kupiti internetom, ali isto tako da ne uspije većina narudžbi.
“U prosjeku 61 posto internetskih narudžbi iz druge zemlje članice EU-a nije uspjelo, uglavnom stoga što trgovac ne šalje naručenu robu u zemlju naručioca ili nije ponudio prikladne načine prekograničnog plaćanja”, kaže u saopštenju Evropska komisija.
U ispitivanju je provedeno više od 11.000 pokusnih narudžbi.
Latvija, Belgija, Rumunjska i Bugarska zemlje su s najmanjim mogućnostima za prekograničnu internetsku kupovinu, no u svim zemljama, osim u dvjema, uspjeh prekogranične kupovine niži je od 50 posto.
“Sada konkretne činjenice i brojke pokazuju do koje mjere evropsko jedinstveno tržište ne funkcioniše kad je riječ o internetskoj trgovini”, rekla je u saopštenju evropska komesarka za zaštitu potrošača Meglena Kuneva.
Dodala je kako su, uprkos činjenici što su jeftiniji proizvodi i širi izbor blizu “na klik miša”, internetski kupci i dalje u velikoj mjeri ograničeni državnim granicama.
Evropska internetska trgovina 2006. je dostigla 106 milijardi eura, no jaz između domaće i prekogranične e-trgovine sve je veći.
Dok je udio evropskih potrošača koji kupuju internetom narastao s 27 na 33 posto u zadnje dvije godine, udio onih koji su kupovali iz druge zemlje članice stagnira (sa šest na sedam posto). Uz to, samo 21 posto evropskih trgovaca nudi robu preko granica.