VAŠINGTON, Prodaja luksuznih automobila u SAD, kao što su “Tojotin” model “leksus” i vozila njemačkog BMW-a, opala je tokom avgusta, iako je to bio mjesec u kome su mnogi drugi proizvodajči prvi put od oktobra 2007. zabilježili rast isporuka.
Debakl prodaje desio se zbog toga što je program američke vlade “staro za novo” isključio mnoga luksuzna vozila, skuplja od 45.000 dolara, upozorili su proizvođači skupih automobila, navodeći da su isporuke njemačkog BMW-a smanjene 24 odsto, na oko 20.000 komada.
Prodaja “Tojotinog” modela “leksus”, koji je bio lider godine u sektoru prodaje luksuznih kola, pala je prošlog mjeseca 22 odsto, na oko 23.000 vozila, prenijela je agencija “Blumberg.”
Američka ukupna prodaja putničkih automobila i lakih kamiona porasla je na 1,3 miliona u avgustu, za oko 30 odsto više nego u julu, čime je zabilježen prvi rast na godišnjem nivou od oktobra 2007.
Veliki pobjednici u avgustovskoj prodajnoj kampanji su bili “Ford”, “Tojota”, “Hjundaji” i “Honda”, ali zahvaljujući pomoći od 4.500 dolara za nabavku novih, manjih i štedljivih kola.
Rivalske kompanije “Krajsler” i “Dženeral motors” (GM) imale su još jedan mjesec u minusu, premda su i njihova ekonomična vozila bolje prošla nego ranije.
Analtičari upozoravaju da će se dobitak iz avgusta istopiti već u septembru i da će se smanjivanje isporuka nastaviti, pošto je popust za nabavku novih vozila važio od jula do 27. avgusta, a veliki broj kupca planira da kupuje kola obično krajem godine.
Program “staro za novo” zapravo nije ni bio namjenjen podsticaju potražnje za luksuznim kolima, tako da se nije moglo ni očekivati da će porasti njihova prodaja, kaže Džo Berker, konsultant agencija “CSM vorldvajd”.
Prodaja “Fordovog” luksuznog brenda “Linkoln” smanjena je 38 odsto, na oko 6.000 vozila, iako su isporuke te kompanije ukupno porasle 17 odsto prošlog mjeseca, prije svega zahvaljujuhci programu “staro za novo.” Agencije