PARIZ, Tržište komercijalnih aviona još se nije oporavilo, a avioprevoznici neće biti dovoljno spremni da preuzimaju letjelice ni i naredne dvije godine zbog toga što se suočavaju sa padom avionskog saobraćaja u svijetu, ocjenjuje šef “Erbasa” Luj Galoa.
“Tržište nije mrtvo, mi se još borimo, ali, jasno je da nije dovoljno aktivno,” rekao je Galoa, izvršni direktor Evropskog konozorcijuma za izradu vazduhoplova, vojne i svemirske opreme (EADS), u okviru koga posluje “Erbas.”
“Nije isto kao što je to bilo pre dvije ili tri godine,” dodao je Galoa na konferenciji za štampu u Parizu.
Avioprevoznici moraju da se bore da bi preuzeli avione iduće i 2011. godine zbog toga što je smanjivanje obima saobraćaja dovelo do finansijske krize, kazao je on.
“Erbas” je za sada obezebijedio svega polovinu od 300 planiranih porudžbina koje su predviđene za ovu godinu, što znači da najteže vrijeme za industriju još nije prošlo.
Manjak porudžbina ove godine je jedan od indikatora da oporavak još nije na vidiku, iako ima signala da globalna ekonovima postepeno izlazi iz recesije, ističe Galoa.
Zbog smanjivanja obima putničkog i tretnog saobraćaja, mnogi avioprevonici su smanjili kapacitete, kao “Britiš ervejz”, treći evropski prevoznik. Ta kompanija sa sjedištem u Londonu saopštila je početkom jula da će odložiti preuzimanjje aviona A380 od “Erbasa” i prizemiti “boing 757” iduće godine kako bi se smanjili finansijski troškovi.
Američki “Boing”, glavni rival “Erbasa”, očekuje da će ove godine isporučiti 480 do 485 aviona, skoro isto kao i “Erbas.”
“Erbas” je sa više od 3.500 ranije poručenih aviona, koji bi tek trebalo da se isporuče, popunio proizvodne kapacitete za više od sedam narednih godina, tvrdi Galoa.
On je ocijenio da će Kina biti najznačajnije tržište u budućnosti i da će u svjetskom tržištu aviona njen udio biti između 20 do 25 procenata u narednih pet godina. Agencije