VAŠINGTON, Popularni program za podsticanje prodaje novih, ekonomičnijih automobila u SAD-u, nazvan “Gotovina za krntije”, rezultirao je prodajom gotovo 700.000 vozila i završio uz potrošnju manju od odobrenih 3 milijarde dolara, saopštilo je juče ministarstvo saobraćaja u Vašingtonu.
Prema konačnim podacima programa, zaključenog u ponedjeljak, auto-predstavništva podnijela su ministarstvu 690.114 vaučera ukupne vrijednosti 2,88 milijardi dolara. Japanski autoproizvođači Toyota, Honda i Nissan ostvarili su 41 odsto prodaje novih automobila, nadmašivši američke proizvođače General Motors, Ford i Chrysler, čiji je udio u prodaji blizu 39 odsto. Pojedinačno je najuspješnija Toyota sa 19,4 posto prodaje, a slijede General Motors sa 17,6 posto i Ford sa 14,4 odsto.
Ministar saobraćaja Ray LaHood izjavio je da su američki potrošači i radnici “jasni pobjednici” programa. “Tvornice su dodale nove smjene i pozvale radnike na posao. Malaksali auto-saloni vraćeni su u život, a potrošači su kupili ekonomična vozila koja će im štedjeti novac i poboljšati okolinu”, rekao je LaHood. Poslovni.hr