GRADIŠKA , Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske (RS) Nedeljko Čubrilović rekao je da bi autoput Banjaluka – Gradiška trebao biti završen do proljeća iduće godine, te da ukoliko i bude kašnjenja, ona neće biti značajna.
Tokom posjete gradilištu autoputa u okviru stručne ekskurzije, koju su danas organizovali Zavod za izgradnju Banjaluka i preduzeće “Integral inženjering” iz Laktaša, Čubrilović je rekao je da će se zbog kašnjenja na izgradnji mosta na Savi, između BiH i Hrvatske, biti potrebno spojiti novi autoput Banjaluka – Gradiška sa postojećim mostom na Savi u Gradišci.
Čubrilović je novinarima rekao da je na izgradnji mosta urađeno vrlo malo, jer je Hrvatska odugovlačila dogovor zbog izbora u zemlji.
On je napomenuo da je sa hrvatskom Vladom dogovoreno da Hrvatska vodi projekat raspisivanja tendera, izbora tipa mosta i izvođenja radova, a da RS učestvuje sa 50 odsto sredstava od ukupne cijene izgradnje mosta, te u nadzoru i izboru izvođača radova.
Čubrilović je rekao da je još rano govoriti koliko će tačno koštati izgradnja autoputa Banjaluka – Gradiška i dodao da je na prvu dionicu autoputa, od Mahovljana do Glamočana, dužine od 5,7 kilometara, potrošeno nešto manje od 20 miliona KM po kilometru.
Prema njegovim riječima, cijena putarine na toj dionici biće za 20 odsto niža nego u regionu.
“Ozbiljnost pristupa ovom poslu znatno je bolja u posljednjoj godini do dvije. Nadam da će se ovako i nastaviti”, rekao je Čubrilović.
Prema njegovim riječima, ne treba sumnjati da će se plan izgradnje mreže autoputeva u RS biti ispunjen do 2017. godine, kao što je i planirano.
On je dodao da se u izgradnju aitoputa Banjaluka – Gardiška ušlo bez građevinske dozvole, definisanog projekta i riješenih imovinsko pravnih poslova, ali da to ne smije biti ponovljeno u slučaju ostalih dionica autoputeva.
“Što se tiče drugih dionica, najbliže smo da završimo pregovore oko izgradnje autoputa Banjaluka – Doboj, u dionici od oko 71 kilometar”, rekao je Čubrilović i dodao da očekuje da radovi na ovoj dionici počnu na proljeće sljedeće godine.
Rajko Pucar, predstavnik Zavoda za izgradnju i šef Nadzornog tima za izgradnju prve dionice autoputa Banjaluka – Gradiška, rekao je da su Zavod i preduzeće “Integral inženjerig” iz Laktaša organizovali današnji obilazak autoputa kako bi stručnu javnost upoznali sa problematikom izgradnje ovog autoputa, “ali i kako se napravljene greške ne bi ponivile”.
Navodeći da je ukupna dužina autoputa Banjaluka – Gradiška oko 32 kilometra, Pucar je rekao da su radovi na prvoj dionici, od Glamočana do Mahovljana, dužine 5,7 kilometara u zavšrnoj fazi, a da je u fazi najvećih radova druga dioinca, od Mahovljana do Gradiške, dužine 26 kilometara.
Pucar je podsjetio da su radovi na prvoj dionici započeti u septembru 2004. godine, te da je ova dionica opterećena različitim objektima – mostovima, nadvožnjacima, viaduktima, nasipima i usjecima, zbog čega je i izgradnja dugo trajala.
Ugovor o izgradnji druge dionice autoputa Banjaluka – Gradiška potpisan je krajem 2007. godine, a radove izvode preduzeća “Integral inženjeringu” iz Laktaša, italijansko preduzeće “Vidoni” i “Konstruktor” iz Splita.
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ne lipši magarče do zelene trave…
Jeftiniji je tunel kroz Alpe nego ovaj nas autoput!
Mreža autoputeva do 2017???
Zar nije trebalo do 2012. ili 2013? Barem je tako bilo u predizbornoj kampanji.
Ali, ako partija kaže da su obećali 2017, onda je 2017.
Ja sam skroman, te predlažem Vladi RS da samnom potpiše Ugovor o izgradnji samo jednog km autoputa po cijeni od 20 miliona KM (pola vama, pola meni) u roku od 6 godina. Garantujem da bih ga za taj period napravio kad bih radio samo lopatom i krampom.
Obzirom da su izbori sljedeće godine, vjerovatno će se rok za mrežu puteva naglo spustiti na 2011. godinu, da bi nakon izbora rok bio produžen do 2021. kada će investitor odlučiti da se povuče iz projekta i zatražiti da Vlada iz budžeta na osnovu Ugovora o koncesiji isplati odštetu u vrijednosti od 4 mlrd EUR… 🙂
Kakva muljaža:”Čubrilović je rekao da je još rano govoriti koliko će tačno koštati izgradnja autoputa Banjaluka – Gradiška” da bi se još poneki u međuvremenu mogli ugraditi za koji miliončić..
Moj Čubriloviću, a šta vi potpisujete kad ne znate ni koliko će koštati put, a navodno znate da će putarina biti manja za 20% od one u okruženju??
Materijala za Tužilaštvo i Sud na svakom ćošku, pa čak i u ovakvim izjavama ministra.