ZAGREB, U prvih pet mjeseci ove godine Hrvatsku je posjetilo devet odsto turista manje nego u istom periodu prošle godine.Domaćih gostiju je u prva četiri mjeseca bilo čak 11 odsto, a stranih osam odsto manje nego nego prošle godine. Broj noćenja u prvih pet ovogodišnjih mjeseci pao je osam odsto, prenosi danas zagrebački “Večernji list” na svom Intrernet sajtu.
Pokušavajući da umanji bojazan od ovako loših rezultata, ministar turizma Damir Bajs je napomenuo da je stanje u zemljama koje su Hrvatskoj turistički konkurenti, prema statistici Ministarstva turizma, još lošije.
“Čini se da su svi u većim minusima od nas. Španija je u 12-odstotnom turističkom minusu u prva četiri mjeseca, Francuska bilježi pad od 29,4 odsto. Turistički dolasci u Grčku pali su 7,2 odsto, u Italiju 14,6 odsto, a Crna je Gora u minusu 15,7 odsto”, rekao je Bajs.
On je napomenuo da su “prva tri mjeseca bila u dvocifrenim minusima” kada je dolazak gostiju u pitanju, da je april, zahvaljujući uskršnjim praznicima, bio u “dvocifrenom plusu”, ali da je maj opet vratio minus.
Ministar je rekao da broj rezervacija smještaja raste, ali da još nije ni blizu prošlogodišnjeg. Za sada rezervacije bolje idu u privatnom smještaju i smještajnim kapacitetima visoke kategorije, naglasio je.
U Hrvatskoj je do sada ljetovalo 85 odsto inostranih turista i tek 15 odsto domaćih, čiji je broj ove godine pao. Stoga je, kako je rekao ministar, ove godine prvi put pokrenuta jaka kampanja prema domaćem gostu.
Uz nju, pokrenuta je i velika Internet kampanja “Postanite ambasador hrvatskog turizma u Hrvatskoj turističkoj zajednici”, jedna od najvećih u Hrvatskoj, namjenjena mladima kao ciljanoj grupi.
Oglasi će se od danas nalaziti na “Fejsbuku”, “Guglu” i “Majspejsu”, napoznatijim odredištima u “virtuelnom svijetu”, a inostrane će goste, između ostalih, kao ambasadori turizma, u Hrvatsku pozivati i čuveni hrvatski fudbaleri.