NJUJORK, Izvršni direktor američkog “Krajslera” Robert Nardeli izjavio je pred Stečajnim sudom u Vašingtonu da jedino predloženo udruživanje s italijanskim “Fijatom” može da spase prezaduženu gigantsku auto-kompaniju od likvidacije.
“Krajsler”, koji je već podnio sudski zahtjev za zaštitu od bankrota, ranije je najavio da će zatražiti od stečajnog sudije Artura Gonsalesa dozvolu da stupi u partnerski odnos sa “Fijatom”, u očekivanju da bi to moglo da ga spase od likvidacije.
Nardeli je rekao da komapnija traži od suda odobrenje za plan restrukturisanja kroz udruživanje sa “Fijatom”, naglašavajući da je taj program, iza koga stoji i američka vlada, jedini način da “Krajsler” izađe iz krize.
On je rekao da “ne može da zamisli” da će sud donijeti odluku kojom će se likvidirati kompanija sa oko 60.000 zaposlenih.
“Takva odluka imala bi teške posljedice po autoindustriju i ukupnu privredu” SAD, rekao je Nardeli.
Uprava “Krajslera”, kao i mnogi analitičari, očekuju da će Gonsales odobriti udruživanje, uprkos tome što su vlasnici prodavnica automobila, imaoci obveznica “Krajslera” i drugi podnijeli više od stotinu primjedbi na taj sporazum, prema kome bi veći dio imovine američke kompanije bio prodat italijanskoj.
Ako Gonsales odobri “Krajslerov” plan za izlazak iz krize, nova koncepcija komapnije mogla bi biti objelodanjena u narednih nekoliko dana. U suprotnom, “Krajsler” može da očekuje da ode u likvidaciju, što bi rezultiralo masovnim gubitkom radnih mjesta.
“Krajsler” – treći veliki američki proizvođač automobila, pored “Dženeral motorsa” i “Forda” – bio je prinudjen da podnese zahtjev za sudsku zaštitu od bankrota 30. aprila. Uprava firme je prihvatila nalog američkih vlasti da se udruži sa “Fijatom”, kome bi se u zamjenu za novu tehlogiju izrade manjih i štedljivih vozila, ustupilo 20 odsto akcija. “Fijat” bi “Krajsleru” zauzvrat obezbjedio tehnologiju koja bi omogućila američkoj kompaniji da izrađuje “zelenije” automobile, za kojima potražnja sve više raste.
Američko ministarstvo finansija već je odobrilo “Krajsleru” oko devet miliajrdi dolara hitne pomoći za preživljavanje. “Fijat” mora da vrati taj novac ako želi da postane većinski vlasnik firme iz Detroita.
NJUJORK, Izvršni direktor američkog “Krajslera” Robert Nardeli izjavio je pred Stečajnim sudom u Vašingtonu da jedino predloženo udruživanje s italijanskim “Fijatom” može da spase prezaduženu gigantsku auto-kompaniju od likvidacije.
“Krajsler”, koji je već podnio sudski zahtjev za zaštitu od bankrota, ranije je najavio da će zatražiti od stečajnog sudije Artura Gonsalesa dozvolu da stupi u partnerski odnos sa “Fijatom”, u očekivanju da bi to moglo da ga spase od likvidacije.
Nardeli je rekao da komapnija traži od suda odobrenje za plan restrukturisanja kroz udruživanje sa “Fijatom”, naglašavajući da je taj program, iza koga stoji i američka vlada, jedini način da “Krajsler” izađe iz krize.
On je rekao da “ne može da zamisli” da će sud donijeti odluku kojom će se likvidirati kompanija sa oko 60.000 zaposlenih.
“Takva odluka imala bi teške posljedice po autoindustriju i ukupnu privredu” SAD, rekao je Nardeli.
Uprava “Krajslera”, kao i mnogi analitičari, očekuju da će Gonsales odobriti udruživanje, uprkos tome što su vlasnici prodavnica automobila, imaoci obveznica “Krajslera” i drugi podnijeli više od stotinu primjedbi na taj sporazum, prema kome bi veći dio imovine američke kompanije bio prodat italijanskoj.
Ako Gonsales odobri “Krajslerov” plan za izlazak iz krize, nova koncepcija komapnije mogla bi biti objelodanjena u narednih nekoliko dana. U suprotnom, “Krajsler” može da očekuje da ode u likvidaciju, što bi rezultiralo masovnim gubitkom radnih mjesta.
“Krajsler” – treći veliki američki proizvođač automobila, pored “Dženeral motorsa” i “Forda” – bio je prinudjen da podnese zahtjev za sudsku zaštitu od bankrota 30. aprila. Uprava firme je prihvatila nalog američkih vlasti da se udruži sa “Fijatom”, kome bi se u zamjenu za novu tehlogiju izrade manjih i štedljivih vozila, ustupilo 20 odsto akcija. “Fijat” bi “Krajsleru” zauzvrat obezbjedio tehnologiju koja bi omogućila američkoj kompaniji da izrađuje “zelenije” automobile, za kojima potražnja sve više raste.
Američko ministarstvo finansija već je odobrilo “Krajsleru” oko devet miliajrdi dolara hitne pomoći za preživljavanje. “Fijat” mora da vrati taj novac ako želi da postane većinski vlasnik firme iz Detroita.