LJUBLJANA, Slovenija će od 1. jula umjesto dosadašnjih godišnjih i polugodišnjih uvesti i kraće vinjete, sedmične i mjesečne, odlučio je slovenački parlament izmjenama dosadašnjeg zakona o javnim cestama.
Iako cijene vinjeta tek treba potvrditi vlada posebnom uredbom, ministar prometa Patrick Vlačič najavio je da će godišnja vinjeta koštati 95 evra, sedmična 15, a mjesečna između 30 i 35 evra.
Opozicija je glasala protiv izmjena zakona, navodeći da kraće vinjete utiču na cijenu godišnjih kojima se najviše služe domaći vozači, i koje su do sada koštale 55 evra.
Poslanici vladajućih stranaka optužuju bivšu vladu za neprilike koje Slovenija zbog vinjeta doživljava u Briselu. Tvrde da je vinjete uvela bez potrebna savjetovanja s Brselom zbog čega je lani Evropska komisija uvela postupak protiv Slovenije, tvrdeći da se neuvođenjem “kraćih” vinjeta diskriminirani vozači u tranzitu.
Iako su kritikovali bivšu vladu zbog teškoća sa vinjetama, poslanici stranaka koalicije lijevog centra odbili su tvrdnje opozicije da su popustili “političkim ucjenama” iz Brisela pristavši na uvođenje kraćih vinjeta.
Ministar prometa Vlačič izjavio je kako očekuje da će nakon uvođenja kraćih vinjeta Brisel obustaviti postupak protiv Slovenije koji je pokrenuo tvrdeći da je slovenski siste, vinjeta diskriminatoran.
Predsjednik parlamenta Pavel Gantar kritikovao je bivšu vladu što je, uz premalo promišljene vinjete, ceste finansirala novim javnim i inostranim zaduženjima.
Iskustvo susjedne Austrije pokazuje da sistem vinjeta u državama koje ga preuzmu postaje popularan među vozačima, tako da takav način naplate cestarine umjesto “privremena” poslije postane “trajno” rješenje koje je teško promijeniti, izjavio je Gantar. Hina