Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Kraljević mimo zakona isplaćivao avanse „Zvornikputevima“

    11. Decembra 2025. — 15:17

    Sud BiH potvrdio da IDDEEA zloupotrebljava lične podatke građana

    11. Decembra 2025. — 14:50

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Fondovi RS na sudu zbog garancije propalom teslićkom preduzeću

    11. Decembra 2025. — 11:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    TE Tuzla obustavila rad Bloka 6 zbog nedostatka uglja

    10. Decembra 2025. — 11:49

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    UIO BiH će do kraja godine prikupiti više od 12 milijardi KM

    11. Decembra 2025. — 16:21

    Srpska u idućoj godini planira rekordno zaduženje

    10. Decembra 2025. — 16:23

    Do novembra uplaćeno 7,9 milijardi KM direktnih poreza u FBiH

    10. Decembra 2025. — 11:37

    Bez napretka BiH u februaru ide na “sivu listu” Moneyvala

    10. Decembra 2025. — 10:36

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Banjaluku za 10 mjeseci posjetilo skoro 110.000 turista

    9. Decembra 2025. — 12:08

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    TE Tuzla obustavila rad Bloka 6 zbog nedostatka uglja

    10. Decembra 2025. — 11:49

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Najznačajniji strani investitori uložili u BiH 530 miliona KM

    8. Decembra 2025. — 15:33
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Bankar na lotu osvojio 16 miliona evra i pao na nulu: Pokušao da posluje i u BiH

    11. Decembra 2025. — 13:49

    “Paramount Skydance” uputio neprijateljsku ponudu za “Warner Bros Discovery”

    10. Decembra 2025. — 15:06

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Meksiko uveo visoke carine Kini

    11. Decembra 2025. — 11:00

    Produžena licenca “Lukoilu”

    11. Decembra 2025. — 09:02

    Fed smanjuje kamatne stope treći put zaredom

    11. Decembra 2025. — 08:17

    Ryanair ukida 20 belgijskih ruta

    10. Decembra 2025. — 16:10
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kina lider u proizvodnji automobila

Kina lider u proizvodnji automobila

adminadmin22. Aprila 2009. — 22:57Nema komentara3 minute čitanja

kineski-automobiliBERLIN, Kina je u 2008. godini postala vodeći svjetski proizvođač automobila, pretekavšu Njemačku i SAD, čije se posrnule industrije automobila bore da prežive u uslovima sadašnje ekonomske krize.
Prošle godine Kina je povećala svoj udio na svjetskom tržištu automobila na 17,2 odsto i iza sebe ostavila Njemačku, s učešćem od 14,7 odsto i SAD, s udjelom od 14,6 procenata, pokazali su podaci njemačkog Udruženja proizvođača automobila VDMA.
Izbijanje Kine na vodeću poziciju po proizvodnji automobila bilo je za mnoge stručnjake potpuno neočekivano, ali oni smatraju da ta zemlja sada neće lako prepustiti liderstvo, čak ni poslije okončanja krize. Britanski analitičari podsjećaju da je kineska auto-industrija počela da se razvija prije dvadesetak godina zahvaljujući osnivanju zajedničkih preduzeća s vodećim zapadnim kompanijama, ali da je sada dostigla zavidan nivo razvoja. U prvo vrijeme su sve evropske kompanije imale veoma velike udjele na kineskom tržištu, jer su imale tehnološku prednost. Uslovi za osnivanje zajedničkih preduzeća su ih, međutim, primorali da predaju kineskim kompanijama savremene zapadne tehnologije i znanja, što je, kao rezultat, dovelo do toga da kineski proizvođači sada mogu da proizvode istu tehnologiju, istiskujući svoje bivše zapadne partnere.
Jedina lekcija koju iz toga mogu izvući u Evropi je, po mišljenju britanskih analitičara, da ne učine iste greške u ostalim tehnologijama u kojima evropske kompanije još imaju konkurentsku prednost.
“Problem je u tome što Evropa ne vidi Kinu kao konkurenta, što je u znatnoj mjeri još smatra zemljom u razvoju”, ukazao je londonski analitičar Džon Foks, autor studije o odnosima Evropske unije i Kine.
Sve japanske automobilske kompanije, na primjer, potpisuju kodeks ponašanja koji je utvrdila Vlada i u Kini proizvode samo auto-dijelove, ali ne i visokotehnološke motore, kao što je motor za ekološki model tojota prius. Evropske kompanije, međutim, i dalje umnogome konkurišu jedna drugoj za osvajanje tržišnog udjela u Kini, ma šta to koštalo, bez obzira na izglede sve većeg sniženja profita na tom tržištu.
Uz auto-industriju i kinesko tržište automobila nije previše osjetilo posljedice globalne krize. Potonuće prodaje automobila, kakvo je zabilježeno u SAD i Evropi, još je daleka prespektiva za kinesko tržište, na kojem je u martu, prema podacima kineskog udruženja auto-industrije, prodato rekordnih 1,11 miliona novih automobila. Luksuzna vozila, koja se nagomilavaju u evropskim lukama i parkovima automobila, sve više privlače kineske kupce sa dubokim džepom.
Prodaji automobila u Kini doprinijele su i različite podsticajne mjere u okviru Vladinog stimulativnog paketa, uključujući ukidanje poreza za vozila s motorima manjim od 1,6 litara. Kineska vlada takođe subvencioniše kupovine automobila s motorima na alternativna goriva, objavljeno je na internet sajtu euobserver.com.

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOd MMF-a za poljoprivredu 6,4 miliona dolara
Sljedeći članak Radnici bijeljinske “Save” traže pomoć Vlade

Povezani članci

FINANSIJE 02 minute čitanja

UIO BiH će do kraja godine prikupiti više od 12 milijardi KM

NOVOSTI 02 minute čitanja

SNSD na predizbornu kampanju potrošio 200.000 KM

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Kraljević mimo zakona isplaćivao avanse „Zvornikputevima“

11. Decembra 2025. — 15:1703 minute čitanja

VLASENICA – Načelnik opštine Vlasenica Miroslav Mićo Kraljević je mimo svih zakona i pravila dijelio…

Sud BiH potvrdio da IDDEEA zloupotrebljava lične podatke građana

11. Decembra 2025. — 14:50

Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

11. Decembra 2025. — 11:59

Fondovi RS na sudu zbog garancije propalom teslićkom preduzeću

11. Decembra 2025. — 11:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.