LIVNO, Preporuke federalnih ombudsmana u Livanjskom kantonu u prva tri mjeseca ove godine ispoštovane su u 79 odsto slučajeva, što je za četiri odsto manje nego u istom periodu prošle godine, podaci su iz izvještaja o radu ove institucije, čije je sjedište u Livnu.
Od ukupno 114 intervencija, urgencija, odluka i preporuka ombudsmana u periodu od 1. januara do 31. marta, pozitivni odgovori uslijedili su u 90 slučajeva, negativni i neadekvatni u četiri, dok u 20 slučajeva nije bilo nikakvog odgovora suprotne strane.
Kancelariji Ombudsmana koja pokriva opštine Livno, Tomislavgrad, Kupres, Glamoč, Bosansko Grahovo i Drvar, zbog kršenja ljudskih prava ili sloboda za pomoć se obratilo ukupno 316 građana, dok je otvoreno 95 novih predmeta ili devet odsto više u odnosu na prva tri mjeseca prošle godine.
Pomoć ombudsmana najčešće su tražili građani hrvatske nacionalnosti – 46 odsto otvorenih predmeta, zatim bošnjačke – 37 odsto i srpske 17 odsto, a najviše otvorenih predmeta odnosilo se na razne oblike diskriminacije, neefikasnost pravosuđa, kršenje prava na socijalnu zaštitu, na rad i imovinu