BANJALUKA, Oko 60 odsto potrošača u Republici Srpskoj /RS/ se žali na trgovine, 30 odsto na područje energetike i komunalnih usluga, a 10 procenata ima primjedbe na telekomunikacijske usluge, saopšteno je iz Udruženja građana “Plava sfera”.
“U prošloj godini obratilo nam se 545 potrošača. Od toga je njih 482 tražilo savjet ili informaciju, a 63 su imala prigovore sa konkretnim kršenjem potrošačkih prava. Najviše primjedbi potrošači su imali na trgovine, telekomunikacijske i komunalne usluge”, navodi se u saopštenju ovog udruženja.
U saopštenju se dodaje da je 40 kršenja potrošačkih prava uspješno riješeno, da u 12 slučajeva potrošač nije bio u pravu, a da su 13 prigovora riješili sami potrošači, uz pomoć savjeta zaposlenih u “Plavoj sferi”.
Potrošači se nerijetko žale i na loše ugostiteljske usluge, građevinarstvo, a posebno stanogradnju, jer su cijene metra kvadratnog stambenog prostora “ogromne”, a kupci već nakon nekoliko mjeseci u stanovima pronalaze nepravilnosti, za koje veoma teško dobijaju bilo kakvu nadoknadu.
“Plava sfera” je saopštila i da je oko 60 odsto poziva nezadovoljnih potrošača upućeno iz Banjaluke, 20 procenata iz opština koje gravitiraju ovom gradu, a preostalih 20 iz ostalih opština.
“Od 2005. godine u Udruženju djeluje Centar za zaštitu potrošača koji, osim što savjetuje i iformiše potrošače, prima i njihove pritužbe na rad trgovaca i pružaoca usluga”, podsjećaju iz “Plave sfere”.