ZAGREB, U trgovinama u Hrvatskoj se zbog recesije promjenila struktura robe koja se najbolje prodaje, te je za čak 20 odsto porasla prodaja brašna, a raste prodaja ulja i drugih osnovnih prehrambenih proizvoda.
Trgovina je, sudeći po podacima, najžilaviji sektor privrede u ekonomskoj krizi, piše Večernji list.
Prema podacima iz Agrokora, njegov trgovacki lanac Konzum ostvario je rast od 16 odsto uz prihod od 12,9 milijardi kuna (1,76 milijardi evra) u 2008. godini. Prva dva mjeseca ove godine takođe donose trend rasta za Konzum Ivice Todorića.
Opada potražnja za robom iz neprehrambenog sektora. Građani, kako navodi list, očigledno manje izlaze u restorane, opada prodaja luksuzne robe i skupljih prehrambenih proizvoda.
Veliko komešanje nastalo je među trgovačkim lancima različitih profila. Uz Konzum, raste i tržišni udio Interspara, Lidla i Plodina. Stagnira Metro, a u padu su Billa, Merkator, Getro i Pevec.