BANJALUKA, Praznična potrošačka groznica, bez obzira na svjetsku ekonomsku krizu, posljednjih dana zahvatila je Banjalučane, pa u tržnim centrima ali i u buticima, parfimerijama, poklon šopovima, zlatarama, te prodavnicama igračaka već vlada gužva.
Prema riječima trgovaca, prodaja je u odnosu na početak mjeseca porasla u prosjeku za 25 odsto, a kupuje se skoro sve.
Dijana Milanković-Kusturić, PR menadžer “Delta Maxija” Banjaluka, koji u svom sastavu ima više prodajnih objekata širom BiH, kazala je da kupci najviše kupuju hranu i piće, ali i slatkiše i igračke.
“U decembru imamo najviše posla, a za to možemo zahvaliti u prvom redu vjerskim, a potom novogodišnjim praznicama. Povećana prodaja najprije se osjetila uoči velikog islamskog praznika Bajrama, a potom uoči pravoslavnog Svetog Nikole. Još veće gužve očekujemo u danima koji su pred nama”, kazala je Milanković-Kusturićeva.
Ona je dodala da su u svim prodajnim objektima “Delta Maxija” u toku novogodišnje akcije na kojima se po znatno povoljnijim cijenama nego što su bile prije njih mogu naći razne delicije.
“Svi mi volimo da probamo nešto novo i drugačije, nebitno je da li se radi o hrani ili piću, ali takve su stvari obično skuplje, pa smo odlučili da naše građane obradujemo akcijom. Takođe, na akciji se može naći i novogodišnji nakit, igračke, te mnogo toga još”, rekla je Milanković-Kusturićeva.
Da je prodaja porasla potvrdili su i zaposleni u tržnom centru “Interex” u Banjaluci.
“Kupuje se bukvalno sve – hrana, piće, igračke, slatkiši”, rekli su u “Interexu”.
U info-centru trgovačkog lanca “Mercator” rekli su da je osim prodaje hrane, pića, igračaka i slatkiša, porasla i prodaja odjeće, te kozmetičkih preparata, najprije parfema.
“Budući da većina naših centara u svom sastavu ima veliki broj elitnih butika i parfimerije, od ljudi zaposlenih u njima saznali smo da je i tu porasla prodaja, a najviše se prodaju muški i ženski parfemi, koje kupci obično kupuju za poklone”, kazali su iz info-centra.
Tokom vikenda velika gužva mogla se primijetiti i u banjalučkim prodavnicama zlatnog i srebrnog nakita.
“Nakit je uvijek dobar poklon, a budući da su ovo praznici kada se najviše poklanja, prodaja je porasla i kod nas. Najviše se traže ogrlice, kako muške, tako i ženske, te naušnice. Mlađi kupci se obično odlučuju za srebro, a stariji za zlato”, kazali su u jednoj od brojnih banjalučkih zlatara.
Povećanom prodajom zadovoljni su i trgovci u knjižarama.
“U zadnjih nekoliko dana kod nas su primjetne stalne gužve. Ljudi kupuju za sebe, djecu, prijatelje, rodbinu. Obično su u pitanju neki od svjetskih bestselera, poput ‘Seksa i grada’ ili ‘Dnevnika jedne kupoholičarke’, koji se najčešće poklanjaju ženama, potom knjige Paola Koelja ili Tonija Parsonsa, koje se jednako poklanjaju i muškarcima i ženama, a tu je nezaobilazni Hari Poter, ali traže se i klasici”, rekli su u knjižari “Kultura” u Banjaluci.
Komentarišući potrošačku groznicu u Udruženju potrošača su rekli da to nije ništa novo.
“Naši ljudi su kao i svi drugi bilo gdje na svijetu spremni da potroše i zadnju paru za praznik. Potrošačko društvo je takvo – praznici ne poznaju krizu”, rekli su u Pokretu potrošača RS.
Tokom praznika duže radno vrijeme
Trgovci na teritoriji grada Banjaluka od 25. decembra do 15. januara moći će da rade od sedam do 23 časa, a nedjeljom i 2. januara od osam do 21 čas, saopšteno je iz Administrativne službe grada.
U saopštenju se dalje navodi da je odluka o dužem radnom vremenu donesena u cilju zadovoljenja povećanih potreba građana u vrijeme predstojećih praznika, kao i zadovoljenja potreba većeg broja turista, čiji dolazak se očekuje u narednom periodu.
U Sarajevu nema gužvi
Predstavnici trgovačkih centara u Sarajevu kažu da još nema velikih gužvi i praznične šoping groznice, te da veći broj kupaca očekuju pred sam kraj mjeseca, kao što je bio slučaj i prethodnih godina.
Ubijeđeni su da finansijska kriza neće mnogo uticati na prodaju tokom praznika jer su bh. građani navikli da svoje vjerske i nacionalne praznike dočekaju s bogatom trpezom.
“Najveće gužve očekujemo 30. i 31. decembra jer će tada veliki broj kupaca dobiti plate i penzije. Od 26. decembra ćemo krenuti s velikim akcijskim sniženjima, što će uveliko povećati broj kupaca”, kaže Almin Hamzić, šef marketinga “Drvoprometa”.
U tržnim centrima “Robot comerca” još nema gužvi. Iz tržnog centra “Tuš” kažu da je već primjetan veći broj kupaca u popodnevnim satima i tokom vikenda, a prve gužve očekuju sredinom sljedeće sedmice. Nezavisne N.