PEKING, Vlada Kine planira da investira više od 150 milijardi juana (oko 22 milijarde dolara) u razvoj željezničke infrastrukture sjeverne provincije Šansi, bogate kamenim ugljem.
Izgradnja željezničkih puteva počeće u prvoj polovini 2009. i biće završena do 2015, objavljeno je na Internet sajtu oilcapital.ru.
Kinesko Ministarstvo željeznica planira da dužina železničkih pruga u provinciji Šansi do 2015. poraste sa sadašnjih 3.300 kilometara, na 5.300 kilometara. Nove linije će omogućiti transport uglja iz te provincije direktno do morskih luka u provinciji Sandung.
Vlada Kine je početkom novembra donijela obiman paket mjera za stimulisanje nacionalne ekonomije u uslovima slabljenja svjetske privrede. U okviru tog programa, Kina će izdvojiti četiri biliona juana (oko 590 milijardi dolara) za sektor građevinarstva, razvoj infrastrukture i različite socijalne programe, pri čemu će glavni prioritet biti povećanje domaće tražnje.
U Kini se oko 70 odsto ukupne energije dobija sagorevanjem uglja, ali činjenica da se privreda, koja je u brzom usponu, oslanja prvenstveno na taj vid goriva dovodi do ogromnog zagađivanja prirodne sredine. Kineska industrija uglja se takođe smatra najnebezbjednijom u svijetu jer u njenim rudnicima stradaju mnogi rudari.
Prema podacima ekološke organizacije “Grinpis”, Svjetskog fonda za divlju prirodu (WWF) i Energetske fondacije, korišćenje jeftinog uglja u Kini je u 2007. koštalo privredu te zemlje 1,7 biliona juana (248 milijardi dolara) u vidu posrednih troškova, vezanih za štetu koja se nanosi čovekovoj okolini, izdataka za zdravstvenu zaštitu i vladino subvencionisanje potrošača uglja.
Ekonomska šteta koju kineska privreda trpi zbog zavisnosti od uglja time dostiže 7,1 odsto godišnjeg bruto domaćeg proizvoda.