BRISEL, Neimenovani zvaničnik Evropske komisije rekao je danas da je evropski komesar za zaštitu potrošača Meglena Kuneva upozorila neke od evropskih aviokompanija da prestanu sa obmanama potrošača ili da se suoče sa mogućim kaznama i ukidanjem internet stranica.
Isti zvaničnik rekao je da je Kuneva aviokompanijama, koje su obmanjivale potrošače, dala vremenski rok do kraja godine promijene tu praksu ili će ona u januaru protiv njih pokrenuti pravne postupke.
“Kunevu izdaje strpljenje i poručila je aviokompanijama da im je ovo posljednja šansa da nešto učine”, rekao je zvaničnik.
Evropska komisija je istragom u maju utvrdila da su jedan od tri evropska potrošača, koji su putem interneta kupovali ili rezervisali avionske karte, prevareni ili opljačkani. Mnoge od spornih internet stranica vode velike aviokompanije širom EU.
Međutim, Kuneva je izrazila nezadovoljstvo, pošto, uprkos neprestanim upozorenjima, mnoge aviokompanije i dalje krše pravila EU sa neujednačenim cijenama karata, skrivenim troškovima, dok pravila i uslovi nisu prevedeni na odgovarajući način.
“Aviokompanije reklamiraju besplatne letove, pa ih potom naplaćuju, primoravaju potrošače da koriste osiguranje koje ne žele, dok im naplaćuju i troškove smještaja prtljaga. Potrošačima nije jasno da na internet stranici ne treba da `kliknu` na tu opciju”, istakao je zvaničnik.
On je dodao da će Kuneva upozorenje aviokompanijama zvanično iznijeti na sutrašnjem sastanku sa “Udruženjem evropskih aviokompanija”, koje predstavlja velike avioprevoznike poput “Britišervejza” i “Skandinavijan erlajnza”.
Evropski komesar za zaštitu potrošača svoje namjere iznijeće i na sastanku sa članovima evropskog “Udruženja aviokompanija sa nižim cijenama karata” u kojima su “Rajan-er”, “Izi-džet”, i “Klik-er”.