VAŠINGTON, Internet pretraživač “Jahu” prodao je najveći evropski sajt za poređenje cijena preko veba “Kelko” (Kelkoo) britanskom investicionom fondu “Džemplant” (Jamplant) i drugom veb sajtu za poređenje cijena “USviču” (USwitch), objavio je na svom blogu osnivač “Kelka” Pjer Čapaz (Pierre Chappaz).
“Jahu” je kupio “Kelko” 2004. godine za 475 miliona evra, ali se model poslovanja upoređivača cijena pokazao veoma komplikovanim, objavljeno je na Internet sajtu www.zdnet.fr.
Cijena transakcije nije poznata, ali stručnjaci procjenjuju da je sajt najverovatnije prodat za manje od 100 miliona evra.
Ta prodaja će još više oslabiti poziciju “Jahua” naspram “Gugla” i “Majkrosofta”, koji je u septembru kupio kompaniju “Grinfild onlajn” (Greenfield Online), vlasnika upoređivača cijena “Chao” (Ciao.com) za 486 miliona dolara u gotovini.
Sada ostaje da se vidi kakva će biti sudbina 270 ljudi zaposlenih u “Kelku” koji će pokušati da povrati prošlogodišnji uspjeh lansiranjem u Britaniji novina kao što su “kešbek” usluge – mogućnost da Internet korisnici ostvare određene popuste na obavljena “onlajn” pretraživanja – i uvođenjem svoje američke verzije.