VAŠINGTON, Američka softverska kompanija “Majkrosoft” (Microsoft) odbacila je mogućnost objavljivanja nove ponude za kupovinu veb (web) pretraživača “Jahu” (Yahoo), objavila je juče agencija Rojters.
Generalni direktor “Majkrosofta” Stiv Bolmer rekao je da smatra da postoje još samo izgledi da se sklopi partnerstva vezano za istraživanja.
“Dali smo jednu ponudu, potom drugu, poslije toga smo mi napredovali, oni su napredovali”, rekao je Bolmer, upitan za planove”Majkrosofta” nakon prekida reklamnog partnerstva između “Jahua” i “Gugla” (Google).
On je istakao da vraćanje unatrag i ponovno razmatranje mogućnosti za kupovinu “Jahua” ne interesuje “Majkrosoft”, a da ne vidi ni zašto bi interesovalo “Jahu”.
“Majkrosoft” je u januaru predložio kupovinu “Jahua” za oko 44,6 milijardi dolara, pola u gotovini i pola u akcijama, što je “Jahu” ocenio kao prenisku cijenu.
Ponuda je potom povećana na 47,5 milijardi dolara (33 dolara po akciji), ali je “Jahu” i nju odbio iz istog razloga, tako da je “Majkrosoft” u maju napustio pregovore i saopštio da više nije zainteresovan za kupovinu “Jahua”, koji se onda okrenuo partnerstvu s “Guglom”.
Kada je, međutim, “Gugl” odustao od partnerstva vezanog za podelu prihoda od reklama između dvije kompanije, najavljenog u junu, predsjednik “Jahua” Džeri Jang je izjavio da bi najbolja stvar za “Majkrosoft” bila da kupi “Jahu”.
Direkcija “Gugla je, kako je objavio Rojters, objasnila da radije odustaje od partnerstva, koje je pretraživaču “Jahu” moglo da donosi godišnje 800 miliona dolara, nego da sa vlastima za zaštitu tržišne konkurencije, koje ne prihvataju to partnerstvo, počinje skupu sudsku borbu.