PARIZ, Italijanske auto-kompanije “Lanča” i “Alfa Romeo”, koje posluju u okviru grupacije “Fijat”, računaju na dobru prodaju najnovijih modela koje su predstavile na Sajmu automobila u Parizu, bez obzira na finansijsku krizu i globalno privredno usporavanje.
Izvršni direktor robne marke “Lanča” Olivije Fransoa izjavio je da su porudžbine za novu “lanča delta” premašile 12.000 u prva dva mjeseca od kada ih je lansirala matična kompanija “Fijat.”
Porudžbine u prva dva mjeseca su sasvim u skladu sa očekivanjima kompanije od 60.000 vozila godišnje, rekao je Fransoa najavljujući da će “Lanča” na pariskom sajmu, koji se zvanično za posjetioce otvara 4. i traje do 19. oktobra, lansirati tri nova dizel modela, prenosi agencija Ansa.
“Lanča” je uložila 300 miliona evra u razvoj modela “lanča delta”, pre svega u dizajn i opremu za novu proizvodnu liniju, a računa da će samo njemačkom tržištu biti isporučeno 10.000 kola do 2010. godine.
Druga “Fijatova” filijala “Alfa Romeo”, očekuje prodaju oko 8.000 modela “mito” (MiTo) u Francuskoj u 2009. godini, izjavio je izvršni direktor Luka de Meo, koji je zadužen i za “Alfin” marketing.
Kompanija je dobila 10.000 porudžbina za novi model “mito” u Evropi, u periodu od jula do septembra i dosta očekuje od francuskog tržišta, gdje manji automobili u ukupnoj prodaji učestvuju sa 32 odsto.
Grupacija “Fijat” računa da će ove godine povećati ukupnu prodaju u Francuskoj za 30 odsto, zahvaljujući dobrom prihvatanju modela “fijat 500”.
“Fijat” očekuje da će prodaja “lanče” porasti između 10 do 20 odsto u ovoj godini, prije svega, zbog većih isporuka novog modela “lanča delta”, dok će prodaja “Alfe Romea” ostati na istom nivou kao minule godine, od oko 13.000 kola.
Pariski salon automobila, koji je u četvrtak otvorio vrata samo za medije i stručne posjete, startovao je u sjenci bojazni od usporavanja tražnje, a vodeće svjetske automobilske kuće, računajući i GM i Ford, su u glavnom gradu Francuske upozorile da automobilska industrija prolazi kroz težak period, objavila je agencija Rojters.
Proizvođači su se na ovoj prestižnoj automobilskoj smotri, prema pisanju svjetskih agencija, usredsredili, prije svega, na manje automobile sa nižom potrošnjom goriva, čime žele da privuku kupce koji sada nastoje da ograniče izdatke i sve više se zanimaju za zaštitu životne sredine.
Tako je japanska “Honda” na Sajmu predstavila prototip hibridnog automobila “insajt” male potrošnje goriva, obećavajući da će njegova cijena biti “značajno” manja nego njenog sadašnjeg hibridnog modela “sivik sedan.
Predsjednik “Honde” Takeo Fukui izjavio je da kompanija želi da ograniči cijenu na oko dva miliona jena (jedan dolar=105,12 jena), prenosi agencija Kjodo. Sadašnji hibrid “sivik” košta oko 2,85 miliona jena.
Novi “insajt” sa četvoro vrata dugačak je 4,4 metra i koristi kombinovani sistem sa benzinskim i električnim motorom, zapremine 1,3 litra.
Prodaja “insajta” počeće idućeg proleća u Evropi, Japanu i Severnoj Americi, a kompanija računa da će njegova grodišnja prodaja dostići 200.000 komada. Masovna proizvodnja hibrida obavljaće se u “Hondinoj” fabrici “Suzuka”, jugozapadno od Nagoje.
Fukui je najavio da će kompanija uskoro ponuditi dva nova hibridna modela, uključujući potpuno novi “fit”, poznat kao “džez”.
“Honda” očekuje da će godišnja prodaja hibridnih vozila dostići 500.000 jedinica do 2015. godine.