BEOGRAD, Pet vodećih kompanija iz sektora drvne industrije predstavljaju Srbiju na sajmu nameštaja „M.O.W.“, koji traje do 25. septembra u gradu Bad Salcuflen (Salzuflen) u Njemačkoj, saopštila je juče Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza SIEPA, koja je i organizovala sajamski nastup naših firmi.
Učešće na ovom sajmu je, kako ističu organizatori, od velike važnosti, jer je to mjesto gde se formiraju trendovi u industriji namještaja za narednu godinu.
Na sajmu svoju ponudu predstavljaju kompanije „Lagado“ i „Extraform“, sa svojim programima visoko kvalitetne kože i ostalih propratnih materjala za namještaj, zatim proizvođači namještaja od drveta za kancelarije, kuhinje i hotele „Dallas“ i „Eurosalon“, kao i firma „Kolarević“, koji u svojoj proizvodnji nameštaja najviše koristi hrast i višnjino drvo.
Globalna potražnja za takozvanim “eko-frendli” (eco-friendly) drvetom vrhunskog kvaliteta je u stalnom porastu, a Srbija je vrlo bogata šumskim rezervatima, a od drveta se pravi oko 70 odsto namještaja u našoj zemlji.
Do kraja godine namjera je da se većina šuma sertifikuje standardom “Održivog gazdovanja šumama”, prema programu FSC (Forest Stewardship Council), koji je ujedno i priznanje i potvrda da se korišćenje šuma obavlja u skladu sa strogim međunarodnim propisima.
“Srbija nastavlja da razvija svoju bogatu tradiciju u drvnoj industriji i juče je priznata kao lider u dizajnu i proizvodnom kvalitetu u centralnoj i istočnoj Evropi,” izjavio je povodom ove sajamske manifestacije Milutin Jovanović, direktor kompanije “Dallas”.
“U poređenju sa tržištima Evropske Unije, troškovi proizvodnje (u Srbiji) su daleko ispod prosječnih, dok je kvalitet radne snage na najvišem nivou“, ukazao je Jovanović i dodao da sve to potvrđuje i činjenica da je izvoz nameštaja povećan za gotovo 75 odsto u 2005. i 2006. godini, navodi se u saopštenju agencije SIEPA.