BRISEL, Evropska prodaja automobila pala je u avgustu 16 odsto zbog visoke cijene goriva i smanjenja povjerenja potrošača, što je posebno pogodilo potražnju za modelima američkog “Dženeral motorsa” (GM) i japanske “Tojote”, prenosi juče agencija Blumberg.
Registracija novih vozila, kao najbolji pokazatelj prodaje, smanjena je na oko 805.000, sa 955.000 u istom mjesecu prošle godine, saopštilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila u Briselu.
Prodaja automobila u Evropi, za osam mjeseci ove godine, smanjena je, prema podacima Udruženja, 3,9 odsto.
Pad isporuke vozila odražava “generalno pogoršanje potrošačkog povjerenja i efekte nastavka povećanja cijene goriva,” ocijenila je briselska organizacija.
GM je smanjio prodaju prošlog mjeseca na 71.677 jedinica, zbog skoka cijene benzina koja je ugrozila potražnju za njegovim kamionima i sportsko-terenskim vozilima.
Prodaja “Tojote” smanjena je u avgustu u odnosu na isti mjesec prošle godine 23 odsto, na 45.472 komada, djelom i zbog toga što su kupci izbegavali nabavku zastarjelih modela u očekivanju da će se uskoro pojaviti novi.