SIJETL, Američki “Majkrosoft” (Microsoft) je saopštio da je započeo marketinšku kampanju vrijednu 300 miliona dolara, radi propagiranja svog operativnog sistema “Vindouz Vista” (Windows wista), kao reakciju na reklamu konkurentske firme “Epl” (Apple) pod sloganom “Mek protiv pi-si”-ja.
“Majkrosoft” je od prošlogodišnjeg plasiranja na tržište prodao 180 miliona licenci za “Vistu”, ali uprkos tome taj softverski gigant ne može da oslobodi svoj proizvod “Vindouz” etikete “tromog” sistema u poređenju sa programima kompanije “Epl”.
Taj utisak tromosti “Vindouza”, “Epl” je još više nametnuo reklamama “Mek protiv Pi-Sija”
Potpredsjednik “Majkrosofta” Bred Bruks je naglasio da je “sada vrijeme da intervenišu i počnu da pripovedaju sopstvenu priču”.
“Epl” je, inače, u poslednjih nekoliko kvartala stabilno povećavao svoj udio na tržištu računara na uštrb običnih pi-sija koji većinom rade sa operativnim sistemom “Vindouz”.
U isporukama za domaće – američko tržište – “Epl” je u drugom tromjesečju, prema istraživanju agencije “Gartner”, imao udeo od 8,5 odsto, dok je u odnosu na isti period prošle godine broj uređaja te kompanije na tržištu SAD porastao za 38 odsto.
“Epl” je tako poslovao značajno bolje od cijelog tog tržišta koje je poraslo samo za 4,2 odsto.
“Majkrosoft” je saopštio da je njegova reklamna kampanja sastavni dio šireg i dugoročnijeg nastojanja da se poboljša ugled “Vindouza” u očima korisnika.
“Majkrosoft”, takođe, sarađuje sa proizvođačima računara kako bi ubrzali rad kompjutera sa “Vistom”.
Pretpostavlja se da će svi veliki proizvođači računara za “Vistu” uvesti nove ili poboljšane modele koje “Majkrosoft” označava za najnoviju generaciju “pi-sija”, objavila je agencija Rojters.