BEOGRAD, Predstavnici Ministarstva za telekomunikacije Republike Srbije najavili su da će u Srbiji uskoro početi primjena elektronskog potpisa.
To znači da će neki uobičajeni dokumenti, kao što su zahtev za dječji dodatak, osnivanje preduzeća ili izdavanje građevinske dozvole i u našoj zemlji moći da se dobiju putem računara, uz elektronski potpis.
Predstavnici ministarstva su izjavili da će elektronski potpis u potpunosti zamjeniti svojeručni potpis, ali i papirnu dokumentaciju. Na taj način će kompanije uštediti novac koji bi, inače, bio potrošen na štampanje, slanje i rad sa papirnim dokumentima.
Osim toga, ovjera ugovora više neće morati da se obavlja u prisustvu oba partnera, već će biti dovoljno da se dokument pošalje elektronskom poštom, a njegova vjerodostojnost garantuje elektronskim potpisom.
Svi podaci o korisniku elektronskog potpisa će biti tajni i dobro zaštićeni, što garantuje tajni kriptografski ključ i javni i elektronski sertifikat korisnika.
Elektronski potpis će koštati od 600 do 650 dinara, a godišnja naknada za serverski sertifikat koštaće dodatnih 1.200 dinara. Za dobijanje elektronskog potpisa za građane potrebna je samo lična karta, a za firme i izvod iz privrednog registra.
Proces dobijanja elektronskog potpisa trajaće od sedam do deset dana.
Elektronski potpis i elektronski sertifikat izdavaće sertifikaciono tjelo PTT Srbije kao i druga sertifikaciona tjela koja se budu akreditovala.