BANJALUKA, Ministarstvo rada i boračko-invalidske zaštite Republike Srpske upozorilo je danas poslodavce na njihovu zakonsku obavezu da ovom ministarstvu podnesu zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjenosti propisanih uslova iz oblasti zaštite i zdravlja na radu.
Ovo ministarstvo navodi da će u suprotnom inspekcija rada u skladu sa zakonskim propisima preduzimati kaznene mjere.
Zahtjevi se mogu podnosti direktno u ministarstvu ili putem opštinskog organa uprave u mjestu gdje poslodavac ima sjedište za obavljanje djelatnosti.
“Ministarstvo rada i boračko-invalidske zaštite izradilo je Pravilnik o postupku utvrđivanja propisanih uslova u oblasti zaštite i zdravlja na radu i Pravilnik o visini troškova postupka utvrđivanja ispunjenosti propisanih uslova u oblasti zaštite i zdravlja na radu. Pravilnici su stupili na snagu u avgustu ove godine”, navodi se u saopštenju.
U saopštenju se dodaje da su pravilnici izrađeni u skladu sa Zakonom o zaštiti na radu, koji je stupio na snagu u januaru ove godine.
Ministarstvo navodi da su prema navedenim propisima svi poslodavci u RS dužni da 15 dana prije otpočinjanja djelatnosti Ministarstvu rada i boračko invalidske zaštite podnijeti zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjenosti uslova iz oblasti zaštite i zdravlja na radu.
Iz resornog ministarstva napominju da je prema novom Zakonu o zaštiti na radu isključivo Ministarstvo rada i boračko-invalidske zaštite nadležno za donošenje rješenja o ispunjenosti uslova iz oblasti zaštite i zdravlja na radu