TOKIO, Japanska korporacija “Mazda” je juče saopštila da je prepolovila prognozu prodaje automobila jednog od svoja dva zajednička preduzeća u Kini, što je posljedica usporenja rasta tražnje na drugom po veličini svjetskom tržištu vozila.
U “Mazdi” očekuju da će njihovo zajedničko preduzeće sa kineskom kompanijom “Čungćing Čangan” – “Čangan Mazda” – tekuće poslovne godine prodati manje od 60.000 automobila, prema ranijoj prognozi od 110.000 vozila, prenio je Rojters.
Rast prodaje automobila u Kini je u prvoj polovini godine usporio na 17 odsto, prema prosječnom godišnjem rastu od 20 odsto ili više od 2005. godine. Prodaja vozila je u julu povećana 6,8 odsto u odnosu na isti mesec lani, što je najsporiji rast u protekle dvije godine.
U četiri mjeseca zaključno sa julom je preduzeće “Čangan Mazda” prodalo ukupno 15.404 automobila, što predstavlja veliki zaostatak u odnosu na prvobitni plan prodaje od 110.000 vozila godišnje.