MOSKVA, Veliki svjetski proizvođači automobila se utrkuju za osvajanje što većeg udjela na ruskom tržištu, objavljeno je juče u Moskvi.
Američki “Ford” namjerava da poveća ovogodišnji plan prodaje svojih vozila u Rusiji, nakon što je u periodu januar – jul u toj zemlji već plasirao više od 120.000 automobila, izjavio je predstavnik te kompanije za Evropu Ingvar Svigum.
On, međutim, nije precizirao za koliko kompanija namjerava da uveća obim svog plasmana na ruskom tržištu tokom 2008. godine.
“Ford” je, inače, prošle godine u Rusiji prodao blizu 176.000 automobila, podsjetila je agencija Prajm-Taš.
Rusko tržište će za “Ford”, kako je podvukao Svigum, postati četvrto po obimu u Evropi , dodavši da Rusija daje veliki doprinos poslovnim pokazateljima evropske podružnice te kompanije.
Američka fabrika automobila razmatra različite varijante za povećanje proizvodnih kapaciteta u Rusiji, uključujući rast produkcije u fabrici “Ford Vsevoložsk” na 125.000 automobila godišnje u 2009. godini, za račun otpočinjanja proizvodnje modela “ford mondeo”. Dodatne investicije u povećanje proizvodnje premašiće 100 miliona dolara, čime će ukupan obim ulaganja u tu fabriku u Rusiji dostići 330 miliona dolara.
Njemački automobilski koncern BMW takođe planira da ove godine poveća prodaju na ruskom tržištu – na 19.000 automobila, u poređenju s prošlogodišnjom realizacijom većom od 14.000 vozila.
Na trakama fabrike “Avtotor” u Kalinjingradu ove godine će biti sklopljeno oko 6.500 automobila BMW, ukazao je direktor ruske filijale te njemačke kompanije Kristijan Kremer, ukazavši da će prodaja u Rusiji i dalje rasti, mada “ne tako brzo kao posljednjih godina”.
BMW je tokom posljednjih pet godina investirao oko 500 miliona dolara u razvoj dilerskih centara u Rusiji čiji će broj krajem ove godine biti povećan na 59 u 43 grada širom te zemlje.
Još jedan njemački koncern – “Porše” (Porsće) – planira da u finansijskoj 2008. godini, koja traje od 1. avgusta ove, do kraja jula iduće godine, u Rusiji realizuje 2.500 do 3.000 automobila svoje marke nakon što je u prošloj finansijskoj godini na ruskom tržištu prodao 1.900 vozila.
“Porše” će takođe raditi na povećanju broja dilerskih centara u Rusiji – na 24 do kraja 2009, u odnosu na 18, koliko ih trenutno ima.