PEKING, Kineska pivara “Cingtao” je u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila dosad nezabilježen rast zarade zahvaljujući i tome što je bila sponzor upravo završenih Olimpijskih igara u Pekingu.
“Cingtao” je drugi po veličini proizvođač piva u Kini koji je planirao da uz pomoć svoje olimpijske reklamne kampanje preuzme liderstvo na domaćem tržištu.
Pivare iz Kine su na sponzorisanje Olimpijade utrošile, u prvih šest mjeseci ove godine, više od 232 miliona dolara, zahvaljujući čemu je njihova zarada u tom periodu “uzletila” 42 odsto, na 55,4 miliona dolara, navodi se u izveštaju britanske tv mreže Bi-Bi-Si.
Istovremeno proizvođači piva u nizu drugih zemalja posluju sa teškoćama zbog povećanja cijena ječma, hmelja i materijala za ambalažu.
Kina je, inače, svjetski lider po potrošnji piva. Njeno domaće tržište tog pića je krajnje diversifikovano i zapadnim proizvođačima nije, prema ocijeni eksperata, lako da se nadmeću sa kineskim pivarama.