NJUJORK , Kupci vozila u SAD sve su manje zadovoljni američkim vozilima, dok istovremeno kompanije iz Azije i Evrope prolaze sve bolje, navodi se u juče objavljenoj studiji.
Zadovoljstvo Amerikanca američkim proizvođačima opada dok su japanski leksus i njemački BMW na prvom mjestu, a prate ih tojota i honda, piše u izvještaju Univerziteta Mičigen o indeksu zadovoljstva kupaca u SAD.
Američki bjuik i kadilak “General Motorsa”, kao i ford, linkoln i merkjuri pali su sa drugog mjesta upravo dok američke kompanije pokušavaju da svoje rivale zasjene popustima.
Profesor Univerziteta Mičigen Kliz Fornel, koji je rukovodio istraživanjem, ocijenio je da su podaci uznemirujući za američke auto-proizvođače.
Obično, američki brendovi indekse zadovoljstva potrošača poboljšavaju svake godine, premda ne toliko koliko rivali iz inostranstva, a ovo je prvi put da taj indeks pada za američke kompanije dok raste za strane.
“To je dvostruka nezgoda”, kaže Fronel, dodajući da će se kompanije suočiti s problemima i u bliskoj budućnosti, postavlja pitanje da li imaju sredstva da se izbore s njima.
Zadovoljstvo potrošača proizvodima auto-industrije vremenom je raslo i sada ima ukupni skor od 82 poena, što je nepromijenjeno u odnosu na prošlu godinu, ali veći u odnosu na indekse drugih industrija.
Razlika između najbolje i najgore plasiranog je samo 11 poena, ali američki proizvođači najveće probleme imaju u prilagođavanju visokim cijenama goriva i promjenom u potražnji – sada se bolje prodaju ekonomičnija vozila, što je zapravo pokazao indeks zadovoljstva kupaca.
Azijski i evropski auto-proizvođači nagomilali su se u gornjem dijelu rang-liste. BMW je dobio jedan poen i sada ima indeks 87, zajedno s “Toyotinim” brendom luksuznih vozila leksus zauzima prvo mjesto.
Američka vozila su, međutim, pala u rangiranju. Bjuik i kadilak su pali na 85 poena, dok je ševrolet na 79, saturn “General Motorsa” je skočio na 85 poena, što Fornel objašnjava relativno malom potrošnjom goriva tih autombila. Linkoln i merkjuri su, izgubivši tri poena, pali na 83, dok je ford ostao na nepromijenjenih 80 poena.
Ubjedljivo je najgore prošao “Chryslerov” brend LLC čiji su modeli dodž i džip na dnu.