BANJALUKA, Prosječna starost autobusa u RS iznosi oko 18 godina, a posebno loša situacija je u prigradskom prevozu, gdje su neki autobusi stari i do 28 godina, kao što je to slučaj u Istočnom Sarajevu.
Ovo je potvrdio Danislav Drašković, glavni republički saobraćajni inspektor, dodajući da pored nepovoljne starosne strukture inspektori nailaze i na slučajeve da su vozila posjedovala licence za vršenje gradskog prevoza, a da za to nisu ispunjavali propisane tehničko-eksploatacione uslove.
“Zbog popunjavanja lažne isprave-protokola o tehničkom pregledu vozila iz saobraćaja smo isključili veći broj minibuseva, a protiv ovlaštenih službenih lica na stanicama tehničkog pregleda vozila, podnosimo Izvještaj o počinjenim krivičnim djelima nadležnim organima”, objasnio je Drašković.
On je dodao da se najčešće radi o vozilima koja nisu opremljena za javni prevoz lica u gradskom ili prigradskom prevozu, koja nemaju dovoljan broj vrata koja se otvaraju i zatvaraju automatski, putem komande sa pulta vozača, nemaju rukohvate za putnike, niti propisane dimenzije prostora za smještaj putnika i slično.
“Neki nemaju ni vatrogasni aparat, ni čekić za razbijanje stakla u slučaju nezgode, ni ispisana uputstva za ponašanje putnika u slučaju opasnosti, a nezakonitim radnjama su od ovlaštenih lica na stanicama tehničkih pregleda stekli uslove za vršenje javnog prevoza lica u gradskom ili prigradskom prevozu lica”, objasnio je Drašković.
On je dodao da je Inspekcija, zbog navedenog, kod nadležnih opštinskih organa pokrenula inicijativu za poništenje izdatih licenci za vršenje gradskog ili prigradskog prevoza lica, te da je u kontroli tehničke ispravnosti autobusa u gradskom i prigradskom prevozu zbog navedenih propusta u prošloj godini isključeno 19 autobusa.
Ovakve i slične nedostatke najviše osjete putnici, među kojima je i jedna dvadesetjednogodišnjakinja koju smo zatekli na autobuskoj stanici, koja je rekla da je zaposlena u Banjaluci, te da skoro svaki vikend ide kući u Derventu, a autobusi kojima putuje, najčešće su u veoma lošem stanju.
“Stanje u autobisima je katastrofalno, zavjese su pokidane, na mjestima gdje bi trebalo da stoji čekići za razbijanje stakla prilikom požara, ostali su samo neki ekseri”, kazala je ona.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS potvrđuju da oni izdaju licence za autobuse, te da će, kako bi spriječili krivotvorenje papira sa tehničkog pregleda, od sljedeće godine početi primjena Pravilnika o tehničkim pregledima vozila.
“Sa primjenom ovog pravilnika neće više biti moguće dobiti dokument da vam je vozilo ispravno ako to nije tako”, objasnila je Radmila Kocić, portparol Ministarstva saobraćaja i veza RS. Nezavisne novine